تاریخ انتشار۲۲ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 36609

خروج وزرا از دولت لبنان

منابع سوریه گفتند رهبران عربستان به دمشق اعلام کردند که به خاطر تردید و عدم همراهی "سعد الحریری" با بندهای طرح سوریه و عربستان به منظور حل بحران لبنان از ادامه تلاش برای تحقق اين طرح معذورند.
خروج وزرا از دولت لبنان

روزنامه "الوطن" چاپ دمشق به نقل از این منابع نوشت: این امر از طریق تماس تلفنی از نیویورک که پادشاه عربستان دوران نقاهتش را در این شهر می گذراند، اعلام شد.
منابع ادامه دادند: خروج ریاض از این روند به معنای خروج اتوماتیک دمشق از طرح مشترک است. توپ اینک در زمین لبنانی ها است که خود باید از این به بعد برای حل بحران با یکدیگر همفکری و هماهنگی داشته باشند.
دمشق و ریاض تمام تلاش خود را برای لبنان به کار گرفتند اما لبنانیها دیگر خود باید مسئولیت تصمیمهای خود را به عهده بگیرند.
"میشل عون" رییس فراکسیون تغییر و اصلاح در لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی از پایان بدون نتیجه طرح سوریه و عربستان به منظور جلوگیری از تنش سیاسی در لبنان بعد از کشته شدن "رفیق الحریری" نخست وزیر اسبق این کشور خبر داد.
بیروت اخیرا شاهد تحولات منفی در زمینه حل بحران ناشی از اتهام وارده از سوی دادگاه بین المللی به خاطر فشارهای شدید واشنگتن به گروههای لبنانی است که نتوانستند در این زمینه به توافق دست یابند.
الوطن به نقل از نیروهای مخالف دولت لبنان نوشت: باید میان تلاش سوریه و عربستان یا مانع تراشی آمریکا در برابر تلاشهای زبور که باعث شکست آن شد، فرق قائل شد.
آنان افزودند: باید رایزنی های لبنانی فوری به منظور خروج از بحران انجام شود که اولین آن برگزاری جلسه هیات دولت برای رسیدگی به پرونده شاهدان دروغین است امری که نخست زیر باید با آن همراه شود.
وی افزود: در صورتی که الحریری از همسویی با این درخواست سر باز زند اقدامی سرنوشت ساز در این باره انجام داده و مانع از ادامه کوچک شمردن منافع لبنانی ها، ادامه بازی با آینده کشور و طرح نابودی مقاومت خواهیم شد.
به گقته آنان، گروه مقابل تنها تا روز چهارشنبه فرصت دارد در غیر این صورت هر اتفاقی خواهد افتاد و این گروه باید بداند استعفای وزرا یا خروج آنان از دولت اولین و نه آخرین قدم است. 

خبرگزاری تقریب(تنا)  دمشق 
https://taghribnews.com/vdcdn90s.yt09z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی