تاریخ انتشار۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۹
کد مطلب : 255383
آیت الله اراکی در مراسم بزرگداشت 9 دی در مسجد الزهرا(س) اراک:

نعمت رهبری بزرگترین نعمت الهی است/نباید به دشمن اعتماد و تکیه کنیم

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: بزرگترین نعمت خداوند که در پرتو آن همه نعمت ها برای بشر گوارا می شود، نعمت رهبری الهی است.
نعمت رهبری بزرگترین نعمت الهی است/نباید به دشمن اعتماد و تکیه کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب شامگاه پنجشنبه طی سخنانی در مراسم بزرگداشت 9 دی در مسجد الزهرا(س) اراک، اظهار داشت: فتنه 88 جریانی نبود که برای نخستین بار در تاریخ اسلام و تاریخ رهروان انبیاء اتفاق افتاده باشد بلکه نظیر این جریان را ما در طول تاریخ اسلام بسیار داشته ایم.
 
وی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین نعمت خداوند که در پرتو آن همه نعمت ها برای بشر گوارا می شود، نعمت رهبری الهی است، اظهار داشت: اگر اطاعت از این رهبری الهی صورت پذیرد آسمان برکاتش را بر انسان ها باز می کند و زمین شکوفا می شود.
 
آیت الله اراکی افزود: امروز راه حل مشکلات جامعه اطاعت از کسی است که فرمان خداوند را به ما منتقل می کند و او کسی نیست جز رهبری الهی و باید همه از این رهبری پیروی کنند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: امروز کشورهایی که اختیار خود را به دست استکبار جهانی و آمریکا سپرده اند، به هیچ جایگاهی نرسیده اند چراکه خروج از فرمان الهی و انبیاء و دنباله روی از فرمان فرعون های زمان، در طول تاریخ جوامع را به خاک سیاه نشانده است.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: یکی از فتنه هایی که جوامع بشری را به خاک سیاه نشاند خروج از فرمان انبیاء و اطاعت از فرمان غیر الهی است.
 
وی در ادامه به بیان خطوط فتنه از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: اولین خط فتنه خروج از فرمان فرمانروایان الهی است و فتنه های دیگر از اینجا شکل می گیرند و جامعه را به فساد می کشانند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: جامعه اسلامی از آن روزی که خروج از فرمان رهبری الهی را شیوه خود قرار دهد دچار مشکل خواهد شد.
 
وی افزود: جامعه ای که از فرامین الهی سرپیچی کرده و خود را دچار فتنه کند، باید در انتظار شمشیر آخته ای باشد که در طول تاریخ بر سر آنان که از راه صحیح منحرف شده اند، فرود آمده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: چنین جامعه ای باید از مسیر ظلم به نفس، راه نادرست و انحراف از فرامین الهی بازگردد و این بازگشت باید بازگشتی فتنه ناپذیر باشد و طوری از فرامین الهی پیروی کنند که رهبری الهی از آنها رضایت داشته باشد.
 
آیت الله اراکی گفت: اینکه جامعه ای بگوید از رهبری الهی پیروی و اطاعت می کند و امام و رهبر از آنها راضی نباشد این اطاعت فایده ای ندارد، بلکه باید این اطاعت کامل و همه جانبه باشد.
 
وی افزود: کوتاهی کردن از انجام فرامین رهبری الهی نه تنها نافرمانی شرعی است، بلکه جامعه را دچار زیان و خسارت می کند و آیات قرآن کریم نیز مکررا به این مساله اشاره کرده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه با انتقاد از سیستم بانکداری کشور، گفت: امروز سیستم بانکداری غربی را با اصلاحاتی به نام بانکداری اسلامی در کشور پیاده کرده اند در حالی که بانکداری اسلامی واقعی، فقه بانک و فقیه بانک شناس لازم دارد و از «الف» تا «ی» باید برگرفته از احکام و دستورات اسلام باشد.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: مشکلات کنونی به خاطر این است که ما موفق به اجرای کامل احکام اسلامی در سیستم کشور نشده ایم.
وی افزود: حکم دین است که شخصی که کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی می شود و می خواهد در مورد قوانین جامعه تصمیم بگیرد، باید عادل و باتقوا باشد چراکه ذره ای بی مسئولیتی و بی تقوایی از سوی وی، به جامعه زیان های جبران ناپذیر وارد خواهد کرد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: هر پُست و مقامی که در جامعه اسلامی به نوعی با سرنوشت و زندگی مردم گره خورده، صاحب آن پُست باید عادل به تمام معنا باشد، خداترس و باتقوا بوده و اگر فرصتی برای سوء استفاده برایش فراهم شد به این کار اقدام نکند.
 
وی تأکید کرد: ما باید فرهنگ خداترسی را در جامعه اسلامی نهادینه کنیم و این فرهنگ را تعمیق ببخشیم و در فرهنگ عمومی جامعه ما جا بیفتد.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: اساس اصلاح فرهنگ عمومی جامعه، ایجاد تقوای اجتماعی است و تقوا باید در سیستم مدیریتی کشور گنجانده شود که اگر این مهم را نهادینه کنیم بسیاری از مسائل رفع خواهد شد.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه به اساس اسلامیت نظام و بصیرت شناسی اشاره کرد و گفت: اولین مسئله در بصیرت شناسی این است که فرمان رهبری باید سرلوحه همه کارهای ما باشد.
 
وی اظهار داشت: مسئله دوم سخت گیری و جدیت در اجرای موازین شرعی و دینی در نظام مدیریت کشور است و هر کسی که مسئولیت مدیریتی بر عهده می گیرد نیز باید نسبت به زیردستان خود همین حساسیت را داشته باشد که از موازین دینی و شرعی پا را فراتر نگذارند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تاکید کرد: مسئله سوم این است که نباید به دشمن اعتماد و تکیه کنیم زیرا خوشبین بودن به دشمن اوج بی بصیرتی است. خوشبینی آن هم به دشمنی که سی و هشت سال است آن را امتحان کرده ایم، کمال حماقت و خلاف بصیرت است.
 
آیت الله اراکی در ادامه گفت: مسئله چهارم این است که در برابر پیمان شکنی دشمن رعایت پیمان عین بی بصیرتی است. طبق حکم شرع و آیات قرآن کریم، حفظ و رعایت پیمان در برابر بدعهدی و پیمان شکنی دشمن، عین بی بصیرتی است و با احکام دینی و قرآن سازگار نیست، چرا که در این صورت دشمن با سرنوشت ما بازی خواهد کرد.
 
وی افزود: مسئله پنجم در مورد بصیرت این است که باید بر پیمان خود با خدا و رسول خدا بمانیم و از آن سرپیچی نکنیم، چرا که ما روزی که انقلاب کردیم با خدا و رسول خدا پیمان بستیم.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب گفت: بسیاری از اوقات حق و باطل به راحتی از هم قابل تشخیص هستند و هر شخصی توانایی تشخیص این دو را از هم دارد، بنابراین اولین میثاق ما با خداوند متعال، حق طلبی است و همه مشکلات ما از شکست همین میثاق نخست، نشأت می گیرد.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: امروز شهدا و خون شهدا است که پرچم حق طلبی را در دنیا به اهتزاز درآورده و حتی در کشورهایی که مسلمانان را قتل عام می کنند، اسلام با سرعت زیادی در حال گسترش است.
 
وی افزود: هم اکنون در دنیا موج بسیجیان انقلابی به راه افتاده و جریان مقاومت در حال گسترشی شکل گرفته و این نشان دهنده رشد بصیرت الهی است، بنابراین پایبندی ما به میثاق حق طلبی اهمیت زیادی دارد.
 
آیت الله اراکی در پایان تأکید کرد: یکی از علائم پیروزی حق بر کفر، سخت شدن شرایط برای حق است، بنابراین مردم ایران اسلامی باید امیدوار باشند چرا پیروزی ما بر کفر نزدیک است.
https://taghribnews.com/vdcdjk0xsyt0ks6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی