تاریخ انتشار۱۸ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 59118

قبلان ملت سوریه را به دوری از تعصب فراخواند

تنا - بيروت
قبلان مردم سوریه را به تحمل یکدیگر و دوری از هرگونه تعصب و کینه توزی فراخواند.
قبلان ملت سوریه را به دوری از تعصب فراخواند
به گزارش تقریب(تنا)،
"علامه عبدالامیر قبلان" نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ملت سوریه را به دوری از تعصب کینه و خودپسندی فراخواند و خطاب به آنان گفت: ای مردم سوریه با یکدیگر برادر باشید، یکدیگر را تحمل کنید، به بهترین وجه با هم رفتار کنید و از حیله، خشم و کینه دوری گزینید زیرا هرگونه تجاوزی بر نیکان و اموال عمومی اقدامی محکوم است که شرع و دین آن را نمی پذیرد.

وی با بیان این که اهانت به یک انسان یا تعرض به اموال او، تخریب موسسه های عمومی و شکستن حرمت ها به بهانه مطالبه آزادی و اصلاح جایز نیست تصریح کرد: ماه رمضان ماه قدرت، کرامت و عزت است و بر مردم سوریه لازم است فرصت های خیر در این ماه را غنیمت دانسته و با یکدیگر ارتباط برقرار کرده، با یکدیگر مشورت کنند و به تفاهم برسند و در آنچه به مصلحت سوریه و ملت آن است با هم همکاری کنند زیرا انسان با کمال، ارزش، اخلاق و اعمال خیر خود سنجیده می شود.

قبلان در ادامه سخنان خود از مسلمانان خواست به تعالیم دینی خود بازگردند، ایمان و اصالت خود را با کارهای نیک که منفعت همه بشریت را در پی دارد،  به تصویر کشند، دست از آزار برداشته از افترا دوری کنند و هرگروهی خود را حسابرسی کرده و برای مصلحت امت تلاش کند.

 وی با بیان این که ماه رمضان ماه ارتباط و حفظ خون از واجبات شرعی است گفت: کشتار بی دلیل از بزرگترین محرمات است که با حکم خداوند و آموزه های او که همواره به عدل، انصاف، چشم پوشی و گذشت دستور می دهد تناقض دارد و مسلمانان باید در همه امور به خداوند توکل کنند و از احسان کنندگان باشند زیرا خداوند احسان کنندگان را دوست دارد.

وی مردم لبنان را نیز به قیام برای انجام وظایف خود نسبت به برادران و هموطنانشان فراخواند و تصریح کرد: ماه رمضان ماه انجام کارهای خیر است.

نماینده پارلمان لبنان در ادامه ثروتمندان را به انجام وظایف انسانی، ملی و اخلاقی خود در برابر فقرا فراخواند و گفت: در کار خیر و تقوا با یکدیگر همکاری کنید و از هر گناه و دشمنی دور باشید.

وی با بیان این که مردم لبنان خواستار بازگشت به تعالیم دینی و ارزش های آن و آراستن خود به علم و معرفت و توجه به خدا و از بین بردن روحیه طایفی گری هستند خاطرنشان کرد: این کشور تنها با همکاری و بیداری به آرامش می رسد.

https://taghribnews.com/vdcdjf0k.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی