تاریخ انتشار۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 200662
آیت الله تسخیری در مراسم روز حقوق بشر اسلامی:

لایحه حقوق بشر اسلامی بسیار غنی تر از لایحه جهانی حقوق بشر است

تنا- اختصاصی
مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: بر اساس مقایسه ای که بین حقوق بشر در لایحه جهانی و حقوق بشر اسلامی انجام دادم ، لایحه حقوق بشر اسلامی بسیار غنی تر از لایحه جهانی حقوق بشر است.
لایحه حقوق بشر اسلامی بسیار غنی تر از لایحه جهانی حقوق بشر است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محمد علی تسخیری" رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب طی سخنانی در مراسم بزرگداشت روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی با بیان اینکه اسلام دین واقع نگری است، اظهارداشت: این واقع نگری را می توان در جای جای قرآن کریم مشاهده کرد.
 
وی افزود: یکی از مظاهر مهم واقع نگری اسلام، ایمان به مسئله فطرت انسانی است و اگر ایمان به این مسئله نباشد خیلی از واژه های ما نظیر عدالت، انسانیت، حق، تمدن، اخلاق و شناخت بی معنی خواهد بود.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام تأکید کرد: اسلام بر اساس ایمان به فطرت حقوق بشر را به طور دقیق تنظیم کرده است.  
 
آیت الله تسخیری در ادامه اظهار داشت: بر اساس مقایسه ای که بین حقوق بشر در لایحه جهانی و حقوق بشر اسلامی انجام دادم، لایحه اسلامی بسیار غنی تر از لایحه جهانی حقوق بشر است.
 
وی افزود: لایحه حقوق بشر اسلامی وقتی به سازمان کنفرانس اسلامی تحویل شد با حضور متفکران و نمایندگان کشورهای اسلامی بررسی و در اجلاس وزرای خارجی کشورهای اسلامی در قاهره تصویب شد که البته نقص هایی دارد، چون در آن لایحه آمده بود همه کشورهای اسلامی سعی کنند این حقوق را اجرا و عملی کنند اما متاسفانه برخی از کشورهای به اصطلاح اسلامی با آن مخالفت کردند و گفتند مشروط بر اینکه با قوانین داخلی ما سازگار باشد،اجرا می کنیم .

در پایان این مراسم جایزه حقوق بشر اسلامی برای مفهوم سازی حقوق بشر اسلامی به آیت الله محمد علی تسخیری اعطا شد.

 
https://taghribnews.com/vdcd9z0xxyt0z96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی