تاریخ انتشار۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 293264

دانشگاه مذاهب اسلامی آماده همکاری های علمی با دانشگاههای جهان عرب است/ مطالعات مقارن نیاز ضروری امروز جهان اسلام است

مدیر کل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در زمینه مطالعات مقارن پیش تاز و پیش گام بوده و آماده اشتراک و انتقال تجربیات خود به جهان عرب دراین زمینه است.
دانشگاه مذاهب اسلامی آماده همکاری های علمی با دانشگاههای جهان عرب است/ مطالعات مقارن نیاز ضروری امروز جهان اسلام است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین یحیی جهانگیری مدیر کل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در سومین مجمع علمی دانشگاهی ایران و جهان عرب در تونس ضمن ارائه مقاله خود درخصوص «رابطه علمی ایران و تونس» به معرفی ظرفیت های دانشگاه مذاهب اسلامی و تجربیات موفق این دانشگاه به ویژه در زمینه مطالعات مقارن پرداخت.
 
وی با تاکید بر آمادگی کامل این دانشگاه برای تبادلات علمی با دانشگاههای جهان اسلام درزمینه های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی افزود: قدرت علمی دانشگاههای جهان اسلام در هم افزایی و به هم پیوستن است.
 
جهانگیری گفت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به مباحث علمی و دانشگاهی در حوزه مذاهب و مطالعات تطبیقی و مقارن نیاز دارد.
 
وی ادامه داد: امروزه همه باید از ظرفیت های همدیگر برای رشد اسلام و مبارزه با اسلام هراسی در دنیا استفاده کنیم.
 
مدیر کل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای معرفی اسلام به نسل جوان گفت: پژوهش های مشترک می تواند به همگرایی و نیز به شناخت دقیق اسلام کمک کند.
 
گفتنی است سومین مجمع علمی دانشگاهی ایران و جهان عرب با حضور 20 عضو عربی و ایرانی تا 21 آبان ماه در کشور تونس ادامه دارد.
 
https://taghribnews.com/vdcd9s0xoyt0nx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی