تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 299060
​مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه برگزار می کند

نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو در ارومیه

رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه گفت: نشست دو روزه علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو 26 و 27 آذرماه در ارومیه برگزار می شود.
نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو در ارومیه
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، سید محمد صالحی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو به مناسبت روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری برگزار می شود.

وی افزود: دو کارگاه و سه نشست علمی از جمله برنامه های نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو است.

صالحی اضافه کرد: کارگاه علمی جریان شناسی سلفی گری و اندیشه های تکفیری و کارگاه علمی جریان شناسی روشنفکری و نومعتزلی در ایران و نقد و بررسی آن در این نشست تخصصی برگزار می شود.

رئیس مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان دانشگاه ارومیه تصریح کرد: نشست علمی دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه و علمای اهل تسنن و تشیع، نشست علمی ائمه جمعه اهل سنت و شیعه استان و نشست فرهنگ تعایش و راهکارهای عملی تعامل و گفتگو میان اقوام و پیروان ادیان و مذاهب از دیگر برنامه های علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو است.

وی همچنین از نشست عمومی دانشجویان با موضوع وحدت و جهان عاری از خشونت خبر داد.

صالحی گفت: آسیب شناسی موضوع وحدت و برون رفت از وضعیت موجود با رویکرد وحدت عملی و گفتمان علمی، تبیین فرهنگ تسالم و گفتگو در اسلام و معرفی چهره رحمانی و عاری از خشونت ایران اسلامی، بیان راهکارهای عملی و همدلی و احترام به آحاد مردم با تکیه بر ارزش های انسانی و بررسی مولفه های خشونت و افراطی گری و راه های مبارزه با آن از جمله اهداف این نشست علمی و تخصصی است.

وی ادامه داد: معرفی استان آذربایجان غربی و ارومیه به عنوان پایتخت اقوام و نماد همزیستی پیروان ادیان و مذاهب، ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری کارگاه ها، همایش ها و کنفرانس های مشترک علمی در سطح ملی و بین المللی و گسترش روابط بین المللی با استفاده از ظرفیت گردشگری دینی و آثار باستانی از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای نشست علمی و تخصصی فرهنگ تعایش و گفتگو است.

مرکز مطالعات اقوام و ادیان آذربایجان با هدف تقویت تعامل و همبستگی اقوام و ادیان آبان ماه سال گذشته در ارومیه افتتاح شد.
https://taghribnews.com/vdcd9n0xzyt0nz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی