تاریخ انتشار۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۹
کد مطلب : 216402
آیت الله اراکی در گفتگو با برنامه پیشخوان خبر شبکه خبر:

باوجود همه توطئه ها، آینده از آن جهان اسلام است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: وی با بیان اینکه به رغم همه توطئه ها، آینده از آن جهان اسلام است، اظهار داشت: با توجه به تلاش های مجمع جهانی تقریب و طرفداران تقریب در جهان اسلام موج ضد وحدت در حال از بین رفتن است.
باوجود همه توطئه ها، آینده از آن جهان اسلام است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح روز دوشنبه در گفتگو با برنامه پیشخوان خبر شبکه خبر در پاسخ به اینکه چه کشورهایی از جریان های افراطی حمایت می کنند، اظهار داشت: متأسفانه عمدتا عربستان سعودی خواستگاه این جریان های افراطی و تکفیری است.
 
وی یا تأکید بر اینکه حتی جریان های شیعی افراطی نیز از سوی عربستان تغذیه می شوند، اظهار داشت: جریان افراطی شیعه انگلیسی کاملا در کشور های حاشیه خلیج فارس آزاد هستند و به راحتی لعن، سب و دعوت به کشتن می کنند و مسلمانان را علیه یکدیگر، شیعه را علیه سنی وسنی را علیه شیعه تحریک می کنند برای نمونه در عربستان تنها کتاب های شیعی که آزاد هستند کتاب های این گروه است و یا در کویت به افراد این گروه شناسنامه می دهند در حالیکه بسیاری از ساکنین کویت هنوز فاقد شناسنامه هستند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب پیرامون اقدامات مجمع جهانی تقریب برای معرفی اسلامی راستین و مقابله با این گروهها، اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب اقدامات گسترده ای را در این رابطه انجام داده و یا در دست اقدام دارد، کتاب های زیادی را پیرامون این موضوع تألیف کرده، مجلات زیادی به زبان های مختلف منتشر کرده است، علاوه بر این کنفرانس ها و نشست های متعددی را در سراسر جهان اسلام از جمله پاکستان، اندونزی، لبنان، مالزی، تونس، ترکیه و عراق برپا کرده است.
 
وی افزود: همچنین مجمع جهانی تقریب در این رابطه اتحادیه های مختلفی از جمله اتحادیه علمای مقاومت، اتحادیه احزاب حامی مقاومت، اتحادیه دانشگاهیان، اتحادیه تجار و بازرگانان، اتحادیه بانوان، کمیته مساعی حمیده و مجامع تقریبی را برخی کشورهای اسلامی راه اندازی کرده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: در داخل کشور نیز فعالیت های خوبی در زمینه وحدت و تقریب صورت گرفته است از جمله در بسیاری از استان ها نشست های تقریبی مستمر و مؤثر برگزار کرده ایم.
 
آیت الله اراکی پیرامون تلاش رژیم صهیونیستی با همکاری برخی کشورهای عربی برای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین، گفت: یکی از اهداف این تلاش ها برای به شکستن وحدت جامعه اسلامی و فرو ریختن جبهه مقاومت است.
 
وی تأکید کرد در حال حاضر یک جبهه مقاومت قدرتمند علیه اسرائیل شکل گرفته است و جبهه مقاومت صراحتا اعلام کرده که هدف ما نابودی اسرائیل است و این مسئله هم تکلیف دینی و هم تکلیف انسانی است تا ریشه رژیم صهیونیستی برچیده شود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: برای اینکه دشمنان بتوانند جبهه مقاومت را بشکنند دست به ایجاد تفرقه، درگیری و ستیز در جهان اسلام می زنند.
 
وی با بیان اینکه به رغم همه توطئه ها، آینده از آن جهان اسلام است، اظهار داشت: با توجه به تلاش های مجمع جهانی تقریب و طرفداران تقریب در جهان اسلام موج ضد وحدت در حال فروریختن است.
 
آیت الله اراکی در پایان توصیه کرد: کشورهای اسلامی باید بیشتر به فعالیت های مشترک شیعی و سنی و فعالیت هایی که موجب تقویت جبهه مقاومت در برابر صهیونیسم و استکبار می شود، بپردازند.            
https://taghribnews.com/vdccxeqii2bqs08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی