تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 243105

آزادی کامل جزیره راهبردی الخالدیه عراق از چنگال داعش

منابع امنیتی عراق از آزادی کامل جزیره راهبردی الخالدیه از چنگال گروه تروریستی داعش خبر دادند.
آزادی کامل جزیره راهبردی الخالدیه عراق از چنگال داعش
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منابع امنیتی شنبه شب اعلام کردند که عملیات آزادسازی و پاکسازی جزیره خالدیه واقع در 80 کیلومتری غرب بغداد پایتخت عراق بطور کامل پایان یافت و نیروهای عراقی، سراسر این منطقه وسیع کشاورزی را به کنترل خود در آوردند. آخرین آمار تلفات داعش تروریستی در این عملیات بیش از 700 کشته اعلام شده است.
 
نبرد برای آزاد سازی جزیره الخالدیه از سی ام جولای گذشته ( 27 روز پیش) با حضور نیروهای الحشدالشعبی و پلیس اتحادیه (پلیس مرکزی عراق) آغاز شد که بخش های مهمی از این منطقه در همان روزهای اول به تصرف نیروهای عراقی درآمد.
 
نیروهای عراقی پرچم های عراق را بر فراز دکل ها و ساختمان های مرتفع از جمله بخشداری خالدیه بالا بردند.
مرحله دوم عملیات از 19 ماه میلادی جاری در بخش های دیگری از منطقه جزیره شروع شد که پنجشنبه گذشته به آخرین سنگرهای داعش در منطقه البو کنعان رسید و این منطقه شاهد نبردهای سختی میان نیروهای الحشدالشعبی و پلیس اتحادیه با آخرین بازمانده های داعش در جزیره بود.
 
جزیره خالدیه، منطقه ای سرسبز و زراعی، بخش بزرگی از شمال خالدیه را که طول آن دست کم 40 کیلومتر برآورد می شود، در بر می گیرد و وسعت آن به 350 کیلومتر می رسد که شامل مناطق البو بالی، البو کنعان ، البوعبید ،البو شعبان ، البو عیثه، الملاحمه و الکرطان است و حد فاصل شهرهای فلوجه و الرمادی قرار دارد.
به گفته هادی العامری دبیرکل سازمان بدر، با آزادی این منطقه، امنیت شهرهای الرمادی، فلوجه و بغداد بطور کامل تامین شده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdccx1qip2bq0s8.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی