تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : 295216
// اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسأله تکفیریها//(33)

​گزارش کمیسیون های اجلاس محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری ها

در مراسم اختتامیه اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری ها، گزارش کمیسیون های این اجلاس که عصر چهارشنبه برگزار شده بود، قرائت شد.
​گزارش کمیسیون های اجلاس محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری ها
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دبیران کمیسیون های اجلاس محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری ها، عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه این اجلاس گزارش این پنج کمیسیون را قرائت کردند.
 
در این کمیسیون ها مطرح شد که مذاهب و فرق اسلامی باید با یکدیگر تعاون و تفاهم داشته باشند تا بتوانند مفهوم وحدت را تعمیق بخشند. همچنین باید از سخنانی که باعث ایجاد اختلاف می شود پرهیز نمایند.
 
از دیگر مسائل مطرح شده در این کمیسیون ها این بود که یکی از اهداف مهم جهان اسلام تلاش برای تمدن نوین اسلامی است و در این راه باید اسلام ناب محمدی(ص) معرفی و از فرقه گرایی و تشتت پرهیز شود.
 
 همچنین اتحاد و همبستگی امت اسلامی و هم افزایی اجتماعی علما و نخبگان جهان اسلام، تعمیق بصیرت امت اسلامی نسبت به توطئه های دشمنان و توسعه علم و فناوری و حمایت از نخبگان علمی و جلوگیری از فرار مغزها از جمله مسائل مطرح شده در این کمیسیون ها بود.
 
در این جلسات همچنین مطرح شد که تمام شرکت کنندگان بر تبیین مکتب اهل بیت(ع) تأکید و اعلام کردند که همه پیروزی های اخیر علیه تکفیری ها به برکت وحدت و یکپارچگی امت اسلامی به وقوع پیوسته است.
 
تأکید بر ضرورت مبارزه با تفکرات وهابی و تکفیری و جلوگیری از تأمین منابع پشتیبانی گروه های تکفیری، ترویج تفکر محبت اهل بیت(ع) به عنوان تفکری راهبردی که اساس آن یاری مظلومان جهان است و اهمیت نقش رسانه ها در شکل دهی افکار عممی در جهان و استفاده از رسانه های نوین برای ترویج محبت اهل بیت(ع) از دیگر مسائل مطرح شده در این کمیسیون ها بود.
https://taghribnews.com/vdccspqie2bqoi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی