تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 296918
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(47)

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:توانمندی و مدنیت دین مبین اسلام در تمدن نوین آن نمایان می شود

تنا - استان گلستان
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، گفت: تمدن نوین اسلامی با برخورداری از توانمندی و مدنیت بالا، تعالی و اقتدار خودش را به رخ جهانیان خواهد کشید.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:توانمندی و مدنیت دین مبین اسلام در تمدن نوین آن نمایان می شود
«حجت الاسلام علی خیرخواه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با تبریک میلاد مسعود پیامبر صلح و رحمت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت به عموم مسلمین جهان، اظهار کرد: تمدن نوین اسلامی الگوی مناسبی برای جامعه بشری خواهد بود و رفاه و آرامش را برای انسانیت به ارمغان خواهد آورد.

به گفته وی؛ ایجاد تمدن نوین اسلامی برنامه ریزی بلند مدتی نیاز دارد، اجرای دقیق دستورات الهی و فرامین وحیانی قرآن، دنیای نویی را پیش روی انسان ها خواهد گشود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور با اذعان بر اینکه پیامبر اعظم (ص) سرمشق و الگوی زیبایی برای امت اسلامی است، تصریح کرد: پیغمبر بزرگوار اسلام (ص) در شیوه پندار، گفتار و کردار نمونه ای بارز و بی بدیل برای بشریت است.

وی، افزود: هفته وحدت فرصت مغتنمی برای بهره مند شدن مسلمانان از فضائل و کرامات بی پایان نبی مکرم اسلام (ص) است.

به گفته وی؛ نزدیک کردن امت اسلامی با استفاده از برکات و رحمتی که این ایام دارد منبعث از درایت و هوشیاری رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) است که از 12 لغایت 17 ربیع الاول را هفته وحدت اعلام کردند.

حجت الاسلام خیرخواه با اعلام اینکه استان گلستان رنگین کمان اقوام و مذاهب است، ابراز کرد: با تفکرات تقریبی افرادی همچون آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان و مردم، بحث اتحاد و انسجام ملی و مذهبی در این منطقه به خوبی هدایت و تقویت می شود.

وی، ادامه داد: وحدت و همدلی در استان نه تنها برای کشور؛ بلکه برای سایر ممالک اسلامی مثال زدنی است.

به گفته وی؛ همگرایی، همدل و همزبان بودن و برخورداری از زندگی مسالمت
آمیز جزء اعتقادات قلبی مردم تبدیل شده است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با یادآوری اینکه مرکز بزرگ اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی 2 بال رسیدن به تقریب جهانی هستند، بیان کرد: این دو نهاد با وحدت رویه ای که در همگرایی امت اسلامی اتخاذ می کنند می توانند قدم های مثبتی در این راه مبارک بردارند.

وی، افزود: مجمع جهانی تقریب با ارتباطات گسترده ای که با عالمان و شخصیت های تقریبی جهان دارد، این افراد را برای بازدید از مناطق اهل سنت کشور بیاورد و این بازدیدها و مشاهدات مهمانان و بازگو شدن دیدگاه های طرفین در تبیین افکار عمومی ملت های مسلمان و غیر مسلمان مفید خواهد بود.

به گفته وی؛ اتحاد و همدلی شیعه و سنی در ایران توسط بسیاری از رسانه های مغرض خارجی منعکس نمی شود و یا اطلاع رسانی خوبی ندارند و این ملاقات ها و معرفی علما و روحانیون منطقه و آشنایی با خدمات نظام اثرات مثبتی خواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور، آشنایی با فقه مقارن را از نیازهای اساسی حوزه های علمیه، مدیران، اساتید و طلاب دانست و گفت: فقه مقارن یعنی فقه نزدیک به هم و ضروری است یک طلبه علوم دینی نخست با فقه و احکام خودش آشنا شود و در مقاطع بالاتر با نظرات فقهی مذاهب دیگر نیز آشنا شود.

وی، ادامه داد: آشنایی با این فقه جزو برنامه هایی است که در حوزه های علمیه احساس نیاز شده است.

به گفته وی؛ در بین خود مذاهب اسلامی نیز برای بهتر فهمیدن موضوع و مسئله ای رجوع به احکام و فقه دیگر شاخه های مذهبی دیده می شود.

حجت الاسلام خیرخواه از وجود 107 حوزه علمیه اهل سنت در استان های شمالی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 107 حوزه علمیه در استان گلستان و 4 حوزه علمیه در استان گیلان فعال است.

وی، افزود: با توجه به پیشرفت علوم و فنون، در مدارس علوم دینی کیفیت مدارس بیش از هر چیز دیگری مهم است و از شرایط عالم دینی است که از مسائل روز آگاه شود.

وی، افزود: برای ارتقاء سطح علمی حوزه ها با همکاری مدیران و مدرسین تحولات مثبتی صورت گرفته است، طلبه ای که فارغ التحصیل می شود باید بتواند اثر گذار باشد.

به گفته وی؛ امروز جهان اسلام نیازمند عالمان تقریبی است تا معارف و آموزه های ناب اسلامی را بتوانند در خارج از کشور نیز نشر دهند.
 
https://taghribnews.com/vdccseqi42bqoo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی