تاریخ انتشار۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : 186451

آمادگی کم سابقه مسلمانان برای تاثیرگذاری بر انتخابات انگلیس

تنا-لندن
در حالی که شمار یهودیان انگلیس، حدود 200 هزار نفر است، بیش از 30 نماینده در مجلس دارند اما مسلمانان با بیش از دو میلیون وهفتصد هزار نفر جمعیت، تعداد انگشت شماری نماینده در مجلس این کشور دارند.
آمادگی کم سابقه مسلمانان برای تاثیرگذاری بر انتخابات انگلیس
در حالی که حدود سه ماه تا انتخابات عمومی انگلیس باقی است، سازمان دهی آرای مسلمانان در این کشور آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن، سازمان های اسلامی در انگلیس، با برگزاری نشست هایی درباره ضرورت شرکت هماهنگ مسلمانان در انتخابات آتی انگلیس، تلاش می کنند تا در انتخابات امسال، آرای مسلمانان را به سمت نامزدها و احزاب مناسب هدایت کنند.
تلاش به منظور انسجام آرای مسلمانان انگلیس و حمایت از اهداف اسلامی در انتخابات انگلیس، در دهه های اخیر کم تر دیده شده بود و به نظر می رسد علاوه بر بلوغ سیاسی مسلمانان، هجوم تبلیغات اسلام هراسانه نیز در این اقدام کم سابقه مسلمانان و سازمان های اسلامی، موثر باشد. پ
موسسه اسلامی ابرار در لندن نیز، هفته قبل نشستی را درباره اهمیت انتخابات آتی انگلیس و ضرورت رای دهی هماهنگ و منسجم مسلمانان، به منظور اثر گذاری موثر بر نظام سیاسی انگلیس و حمایت از مسلمانان در این کشور برگزار کرد.
در این نشست درباره چگونگی تاثیر آرای مسلمانان بر نمایندگان منتخب مجلس اعیان و عوام انگلیس صحبت و تاکید شد مسلمانان باید به صورت هماهنگ از نامزدهایی که به رعایت حقوق مسلمانان، پرهیز از جنگ و هواداری از فلسطین متعهدند، رای بدهند و از حق رای دادنشان برای پیشبرد اهداف اسلامی سود ببرند تا صدایشان به گوش رهبران احزاب این کشور برسد.
سرمد جواد، یکی از سخنرانان نشست گفت در حالی که شمار یهودیان انگلیس، حدود 200 هزار نفر است، بیش از 30 نماینده درمجلس دارند اما مسلمانان با بیش از دو میلیون وهفتصد هزار نفر جمعیت،تعداد انگشت شماری نماینده در مجلس این کشور دارند و مسلمانان باید در این باره، بیش تر فکر و هماهنگ تر عمل کنند. 

از دیگر نشانه های سازمان دهی بیش تر مسلمانان در انتخابات آتی، نشست هایی است که هواداران فلسطین، با نامزدهای احزاب در محلات می گذارند تا نظر آنان را درباره موضوعات مورد علاقه مسلمانان، از جمله فلسطین بیان کنند و از آنان قول گرفته می شود تا در صورت کسب آرای مردم حوزه، با اقدامات اسرائیل و جنگ در سرزمین های اسلامی، مخالفت کنند. نمونه این نشست ها ماه پیش با سازمان دهی ائتلاف همدردی با فلسطین در محله ایلینگ(Ealing) در غرب لندن برگزار شد و نامزدهای احزاب بزرگ کارگر، محافظه کار، سبز و لیبرال دموکرات، با حضور در کلیسای محله، مواضعشان را درباره فلسطین، با مردم در میان گذاشتند.

از زمان انتخابات عمومی سال 2010 میلادی در انگلیس، مشخص شد که هیچ یک از احزاب سیاسی این کشور، قادر به کسب اکثریت آرای مردم نیست و ضرورت دارد احزاب به منظور تشکیل دولت، با یکدیگر ائتلاف کنند.
با فشرده تر شدن رقابت احزاب، نقش آرای اقلیت هایی همچون مسلمانان، مهم تر شده است به گونه ای که رای سازمان دهی شده مسلمانان، می تواند علاوه بر پیروزکردن یک یا چند نماینده، یک حزب را نیز وارد دولت ائتلافی کند و به همین علت، ضرورت هماهنگی مسلمانان در انتخابات عمومی انگلیس، آشکار تر شد. این روند فعال سازی، سازمان دهی و بهره برداری راهبردی از آرای مسلمانان در انگلیس، با استقبال رهبران جوامع اسلامی در این کشور روبرو شده است و پیش بینی می شود با هماهنگی بیشتر مسلمانان، حمایت از اهداف اسلامی در این کشور، موثرتر و الگویی برای فعالیت سیاسی و اقدام انتخاباتی مسلمانان در دیگر کشورها شود.

 
https://taghribnews.com/vdccpeqss2bq408.ala2.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی