تاریخ انتشار۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 204577
//2خبر از عراق//

درخواست وزیرخارجه عراق برای مبارزه جهانی با داعش/ تهدید بغداد به قطع روابط با قطر

وزیرامورخارجه عراق: دولت عراق اجازه نخواهد داد آتش فتنه بین گروه‌های مختلف مردم روشن شود. کشورهای جهان برای حمایت از عراق و دیگر کشورهای آسیب‌ دیده از تروریسم گام های عملی بردارند.
درخواست وزیرخارجه عراق برای مبارزه جهانی با داعش/ تهدید بغداد به قطع روابط با قطر

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ابراهیم جعفری در کنفرانس قربانیان خشونت درخاورمیانه درپاریس گفت: جامعه جهانی باید برای کمک به کشورهایی که باخطر تروریسم مواجهند، گام‌های اساسی بردارد. عراق امروز در ابعاد مختلف با چالش‌هایی روبروست که چالش امنیتی، مساله موصل، اختلافات سیاسی و تلاش‌ها برای ایجاد فتنه میان گروه‌ها و طوایف مختلف از جمله آنهاست.
 
وی با تاکید بر اینکه اقدامات گروه تروریستی داعش هیچ‌گونه ارتباطی با اسلام ندارد، خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد وضعیت استثنایی درعراق هستیم و می‌بینیم که اقدامات تروریستی با هدف ارائه تصویری نادرست از ادیان آسمانی انجام می‌شود.
 
این مقام عراقی ادامه داد: ما باید اقداماتی عملی انجام دهیم و کاری کنیم که در این جنگ، صلح و امنیت برقرار کنیم. ما می‌خواهیم بجای محکوم کردن تروریسم گامی برای ممانعت از انتشار تروریسم برداریم. همه ما در این مورد توافق داریم که تروریسم خطری جهانی است پس باید پاسخ به آن نیز جهانی باشد.
 
ابراهیم جعفری تاکید کرد که در این کنفرانس توافق کردیم که تروریسم پدیده ای جهانی است؛ از این رو واکنش به آن نیز باید جهانی باشد.
وی هشدارداد آنچه امروز در عراق روی می دهد ممکن است درکشورهای دیگر نیز روی دهد. از این رو، نباید در پشتیبانی و حمایت از عراق و دیگر کشورهایی که مورد حمله تروریسم قرار گرفته است تعللی صورت گیرد.
 
خبردیگر از عراق این که شماری از مقامات بلندپایه دولت و پارلمان عراق از احتمال قطع روابط با دوحه در صورت ادامه دخالتهای قطر در امور داخلی عراق سخن گفته اند.

 بگفته آنان قطر با دعوت از شخصیتهای عراقی تحت پیگرد قضایی برای سفر به دوحه ، از آنها و گروهکهای تروریست فعال درعراق حمایت می کند.
 
 
https://taghribnews.com/vdccm0qim2bqxp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی