تاریخ انتشار۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 251322
خطیب جمعه تهران:

اربعین سیدالشهدا(ع) شعار دینی مسلمانان است/ آمریکا و مستکبران؛ مادر و پدر تروریست‌ها هستند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اربعین سیدالشهدا و حضور میلیون ها عاشق امام حسین (ع) در راهپیمایی بزرگ اربعین و حضور در کربلا، اظهار داشت: اربعین سیدالشهدا(ع) یک شعار دینی است و زیارت امام حسین شعار ارزشمند و بالاست.
اربعین سیدالشهدا(ع) شعار دینی مسلمانان است/ آمریکا و مستکبران؛ مادر و پدر تروریست‌ها هستند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله "محمد امامی کاشانی" در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: توجه به این نکته مهم است که زیارت امام حسین(ع) در انسان اثر اخلاقی و فکری بگذارد و انسان را تائب و از گذشته ها توبه کند و راه سالم و درست را سیر کند.
 
وی اضافه کرد: نکته ای است که باید از همه این زیارت ها در برابر امام حسین(ع)، امیرالمومنین(ع) و ائمه خدا حضور اخلاقی و معرفتی پیدا کنیم؛ آن وقت است که برای ما خیلی ارزشمند است.
 
آیت الله امامی کاشانی گفت: اربعین سیدالشهدا(ع) یک شعار دینی است. این مطلب را شیخ طوسی در تهذیب تصریح کرده است و همچنین شیخ مفید و بعض دیگر مانند علامه حلی که گفته اند همانطوری که جهر به بسم الله الرحمن الرحیم یعنی در نماز بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم حتی در نمازهای ظهر و عصر، این شعار شیعه است.
 
وی گفت: همانطوری که بسم الله شعار شیعه است شیخ طوسی می فرماید زیارت امام حسین مثل متواتر است که شعار شیعه است.
 
آیت الله امامی کاشانی اظهار داشتد: توجه به این نکته ضروری است که زیارت امام حسین (ع) باید در انسان اثر فکری بگذارد و باعث توبه و قرار گرفتن انسان در راه درست شود.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در زیارت اربعین باید حضور معرفتی داشت، گفت: خوشا به حال میلیون ها نفری که از ایران و کشورهای مختلف به کربلا رفته اند تا عرض سلام و ادب کنند.
 
آیت الله امامی کاشانی افزود: اربعین و چهلم یک واژه و لغتی است که در بسیاری از موارد از احادیث به مناسبت ها آمده است؛ مثل حفظ و نوشتن 40 حدیث، دعا در 40 روز، دعای فرج در 40 روز و ادامه دادن به یک امر خالص در چهل روز که از پیامبر اکرم(ص) است 'اگر کسی 40روز اعمال خالصانه انجام دهد چشمه های معرفت و حکمت بر او گشوده می شود و او می تواند رازهای عالم و دردها را بفهمد و درمان ها را درک کند.
 
وی افزود: البته هر چه اخلاص بیشتر و معرفت زیادتر باشد شهود عالم بیشتر است و از جمله اربعین، اربعین سیدالشهدا است که بعد از شهادت امام حسین(ع) آسمان بر حسین گریست و قطرات خون بر زمین می ریخت.
 
امام جمعه موقت تهران با بر شماری نعمت های الهی در طول زندگی انسان ها، گفت: خداوند نعمت عقل و نعمت های بی شمار دیگری را اعطا کرده که نمی توان به حساب آورد.
 
آیت الله امامی کاشانی به جایگاه سن 40 سالگی در انسان اشاره کرد و افزود: از سن 40 سالگی باید از توجه انسان به عالم طبیعت کاسته شود. وقتی انسان از سن 40 سالگی، شیرینی نعمت های الهی را احساس کند، از توجهش به عالم طبیعت کاسته می شود.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: وقتی که انسان به سن 40 سالگی می رسد باید قرائت قرآن، خواندن نماز، پاکدامنی، انفاق و سایر فضایل انسانی برایش شیرین و جذاب شود.
 
آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌ دوم نمازجمعه تهران با اشاره به جنایات داعش در عراق و سوریه اظهار داشت: امروز در دوران و زمانی زندگی می‌کنیم که دنیای استکبار این چنین به کشورهای مظلوم حمله‌ کرده است.
 
وی همچنین با اشاره به فرمایشی از امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه درباره فتنه‌ها در آخرالزمان گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند در آخرالزمان فتنه‌ها مثل پاره‌‌های شب تاریک هجوم می‌آورند به طوری که هیچ پرچمی در مقابل آنها توان ایستادگی ندارد، تعبیر این سخن به زمانه ما برمی‌گردد، امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای آدم‌کُش و تروریست فقط به دنبال خونریزی هستند و کشورهای مختلف اسلامی گرفتار این تروریست‌ها هستند.
 
آیت‌الله امامی‌کاشانی افزود: در مقابل درنده‌خویی و فتنه‌ها جمعی که به تعبیر احادیث در زمین گمنامند و در آسمان‌ها مشهورند، ایستادگی و مقاومت در مقابل فتنه‌ها را بر عهده می‌گیرند مانند امروز که ایران در مقابل این تروریست‌ها ایستادگی کرده است، گمنام بودن این مجاهدان در زمین به معنای آن است که کسی شعارها و ارزش‌هایی که آنها به آن پایبند هستند را نمی‌شناسد.
 
وی با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا،‌ گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در این موضوع وارد نمی‌شویم چون برای ما تفاوتی ندارد، آن چیزی که برای ما اهمیت دارد، این است که بررسی کنیم دشمن چه اقدامی انجام می‌دهد و تا کنون آمریکا درباره ایران و سایر کشورها چه اقداماتی انجام داده است، باید بدانیم این شرایط دنیای امروز وضع نامناسبی است که به آن گرفتار شده است و ما با این شرایط مواجه هستیم.
 
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: شاهدید با تمام وقاحت در برابر ایران می‌ایستند و می‌گویند ما ایران را تحریم کردیم یا با وقاحت به سازمان ملل نامه می‌نویسند و ایران را طرفدار تروریسم معرفی می‌کنند در حالی که خودشان بمب‌های خوشه‌ای بر سر مردم یمن می‌ریزند و کودکان و زنان و افراد کوچک یا بزرگ را به خاک و خون می‌کشند، تمام جنایات از طرف آنان در دنیا اتفاق می‌افتد، آنان داعش و تروریست را در منطقه تربیت کردند، اسرائیل که همپیمان خود آمریکاست فلسطین را اشغال کرده است.
 
وی ادامه داد: امروز یمن، سوریه، عراق و سایر کشورهای اسلامی که گرفتار تروریسم هستند، مادر و پدر این تروریست‌ها مستکبران و آمریکایی‌ها هستند،‌ آنان هستند که تروریست‌ها را به وجود آوردند و بودجه و سایر امکانات را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند اما از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریست متهم می‌کنند.
 
آیت‌الله امامی کاشانی تأکید کرد: باید ببینیم در این شرایط چه اقدامی می‌توانیم انجام دهیم، در روایات انتظار فرج توصیه شده است، انتظار فرج عبادت است و همراه با صبر باید باشد،‌ صبر بدین معناست که نباید از این عربده‌کشی‌ها ترسید، نباید در برابر این بدمستی‌ها عقب‌نشینی کرد، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و امام خمینی (ره)‌ نیز آن را پایه‌ریزی کردند باید در برابر دشمنان محکم ایستاد و خسته هم نشد، نباید خیال کرد آنان کسی یا چیزی هستند باید به خداوند تکیه کرد و به نصرت الهی امید داشت.
 
وی همچنین گفت:‌ در احادیث آمده است که نصرت و پیروزی با صابران است، بعد از هر سختی آسانی است و این تربیت قرآن کریم است که در احادیث ما به آن تأکید شده است، صبر، استقامت و ایستادگی تنها راه پیروزی است و باید واقعاً بر خداوند تکیه کرد، باید از خدای متعال پیروزی  اسلام را مسئلت کرد، دشمنان و مستکبران در دنیا چهره مفتضحی دارند و هر روز هم خودشان یکدیگر را مفتضح می‌کنند.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش با بیان اینکه انتظار موجب رشد جامعه می‌شود، خط مقابل مبارزه با این همه جنگ در دنیا ایستادگی و مقاومت است، گفت: اربعین حسینی یک شعار دینی است، از نیروهای نظامی و امنیتی عراق هم تشکر می‌کنم که در خدمت به زائران حسین‌بن‌علی (ع) از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، حضور زائران میلیونی در اربعین حسینی انعکاس خاصی در جهان دارد، این حضور میلیونی در برابر آن جنایات بشری که توسط مستکبران انجام می‌شود، قرار دارد.
 
وی همچنین با اشاره به آلودگی هوای تهران، از مردم خواست تا از استفاده از خودروهای تک سرنشین بپرهیزند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
https://taghribnews.com/vdccisqii2bqp18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی