تاریخ انتشار۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۷:۴۲
کد مطلب : 191888

تجمع هواداران فلسطین مقابل دفتر نخست وزیر بریتانیا

تنا-لندن
67 سال پیش در چنین روزی بیش از 530 شهر وروستای فلسطین با خاک یکسان شد تا راه برای ایجاد یک دولت استعمارگر صهیونیستی هموار شود
تجمع هواداران فلسطین مقابل دفتر نخست وزیر بریتانیا

هواداران فلسطین درشصت و هفتمین سالروز واقعه روز نکبت در سرزمین های اشغالی ، پنجشنبه مقابل دفتر نخست وزیر بریتانیا تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا) از لندن گروهی از هواداران فلسطین به همراه فلسطینی های مقیم انگلیس به مناسبت شصت وهفتمین سالگرد واقعه نکبت به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و آوارگان این روز طی مراسمی مقابل دفتر نخست وزیر بریتانیا ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی از دولت انگلیس خواستند تا به حمایت خود از رژیم اشغالگر قدس پایان دهد.
67 سال پیش در چنین روزی بیش از 530 شهر و روستای فلسطین با خاک یکسان شد تا راه برای ایجاد یک دولت استعمارگر صهیونیستی هموار شود .
این حادثه با عنوان روز نکبت یا فاجعه مشهور شد و از آن پس هر سال به یادبود کشته شدگان و آوارگان آن روز در سراسر جهان مراسمی توسط هواداران فلسطین برگزار می شود.
شرکت کنندگان در مراسم امسال با سر دادن شعارهایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین خواستار آزادی سرزمین های اشغالی و پایان دادن به محاصره غزه شدند .
یکی از سخنرانان با اشاره به دهها سال ظلم و جنایت علیه مردم فلسطین گفت : طی این سالها هزاران هزار کشته ومیلیون ها آواره در سراسر جهان چیزی جز شرم برای مجامع بین المللی باقی نگذاشته و همه اینها نتیجه ظلمی است که اشغالگران صهیونیست به مردم بی دفاع فلسطین تحمیل کرده اند.

یکی دیگر سخنرانان یاد آور شد سالهاست که جهان از مذاکرات صلح سخن می گوید در حالی که امروز می بینیم تمام این گفتگوها بی فایده بوده و درتمام این سالها صهیونیستها به کشتار ، اشغالگری ، وظلم وجنایت علیه مردم فلسطین ادامه دادند و در حالیکه جهان چشم خود را به روی همه این جنایات بسته است.

مطابق گزارش های سازمان های حقوق بشری طی دهها سال گذشته روند پاکسازی قومی و اخراج مردم بومی فلسطین از سرزمین های مادری شان به طور مستمر ادامه یافته تا جایی که اینک 80% از مردم بومی منطقه ازطریق قتل عام و اعمال ظلم وفشار از سرزمین خود رانده شده اند و نتیجه آن وجود بیش از 7 میلیون آواره فلسطینی در سرتاسر جهان است که حق بازگشت به وطن خود را ندارند.
تجمع کنندگان در مراسم پنجشنبه لندن با خطاب قراردادن نخست وزیر بریتانیا گفتند :فلسطین دیر یا زود آزاد خواهد شد اما شرم آن برای دولت های حامی رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند.

 
https://taghribnews.com/vdcc4sqs42bqo48.ala2.html
مرجع : خبرنگار تنا-لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی