تاریخ انتشار۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 190339
کمیساریای عالی سازمان ملل

رسانه های بریتانیا عامل رشد افراط گرایی و ترویج فحاشی ونفرت علیه مهاجران هستند

تنا-لندن
روزنامه های زرد بریتانیا در صفحات اول خود همه روزه مهاجران وپناه جویان را مرتبط با تجاوز ، قتل ، دزدی ،انتشار بیماری هایی نظیر ایدز و تقریبا هرگونه جرم وبزه کاری های قابل تصور معرفی می کنند واین برخورد حتی در صفحات ورزشی روزنامه های زرد بریتانیا مشاهده می شود.
رسانه های بریتانیا عامل رشد افراط گرایی و ترویج فحاشی ونفرت علیه مهاجران هستند
در پی انتشار گزارش اخیر کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مورد خطر ترویج  افراط گرایی در جامعه بریتانیا توسط رسانه های این کشور،بعضی از فعالان ومحافل سیاسی انگلیس نیز نسبت به این رفتار رسانه ها واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.
ائتلاف جنگ را متوقف کنید بعنوان بزرگترین سازمان ضد جنگ بریتانیا طی مقاله ای که در وب سایت رسمی خود منتشر کرده نوشته است : رسانه های بریتانیا با تزریق ترس ، خشم ونفرت نسبت به مهاجران، در حال ایجاد یک جامعه افراطی هستند که در پی آن انسانیت خود را از دست می دهد.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن، اخیرا ستون نویس یکی از نشریات زرد بریتانیا به نام کتی هاپکینز در واکنش به حوادث دریای مدیترانه و هجوم مهاجران به سمت اروپا ،مهاجران را سوسک و انسان های وحشی خوانده وبه دولت انگلیس توصیه کرده بود که با کشتی های نظامی جلوی ورود آنان به خاک بریتانیا را بگیرد.این مطلب باعث شد تا زید رعد الحسین کمیساریای عالی سازمان ملل با انتشار گزارشی رسمی شدیدا به رسانه های بریتانیا معترض شده ورفتارهای افراط گرایانه آنها را محکوم نماید. سازمان ملل در گزارش خود گفته بود که این اولین بار نیست که چنین مطلبی در یک روزنامه بریتانیایی منتشر می شود زیرا رسانه های این کشور مملو است از مطالب وانتشار خبرهای آکنده از نفرت، خشم،خشونت و فحاشی نسبت به مهاجرانی که تنها برای نجات جان خود و فرزندانشان مجبور به ترک کشور خود می شوند.
در این گزارش همچنین تصریح شده بود که در دیگر کشورهای اروپایی هم چنین رفتارهایی نسبت به مهاجران صورت می گیرد با این تفاوت که در آن کشورها به جای رسانه ها، احزاب سیاسی به شدت افراطی افکار عمومی جامعه را نسبت به مهاجران تحریک می کنند.

مقاله نویس" ائتلاف جنگ را متوقف کنید"  معتقد است، رسانه های این کشور باعث شرمندگی بزرگ برای ما شده اند و این چیزی است که آنها برای ما بوجود آورده اند زیرا بسیار مشکل بتوان گزارش کمیسر عالی سازمان ملل را رد کرد. او چرخه فاسد فحاشی ، عدم تحمل و سیاسی کردن موضوع مهاجران را محکوم کرده وگفته است این کار نه تنها موجب کاهش شفقت نسبت به هزاران مهاجری می شود که برای فرار از جنگ ، نقض حقوق بشر ومحرومیت اقتصادی در  دریای مدیترانه غرق می شوند بلکه تحریف و انحراف از پاسخ اتحادیه اروپا به بحران مهاجران در دریای مدیترانه است.
 
مت کرر نویسنده این مقاله در ادامه می افزاید: اینها کلمات وعبارات سخت ومحکم، از طرف سازمانی است که بطور معمول بیشتر دیپلماتیک ومؤدبانه سخن می گوید .
شکایت آقای رعد حسین گرچه به ظاهر از کتی هاپکینز است که مهاجران را سوسک وانسان های وحشی خوانده است، اما او این رفتار را مظهر پدیده بزرگتری می بیند که به گفته وی روزنامه های زرد بریتانیا در صفحات اول خود همه روزه مهاجران وپناه جویان را مرتبط با تجاوز ، قتل ، دزدی ،انتشار بیماری هایی نظیر ایدز و تقریبا هرگونه جرم وبزه کاری های قابل تصور معرفی می کنند واین برخورد حتی در صفحات ورزشی روزنامه های زرد بریتانیا مشاهده می شود.
مت کرر آنگاه می گوید : آنچه که در مورد جامعه بریتانیا گفته می شد که رنگین کمانی از تنوع فرهنگی و ملیت های گوناگون با ظرفیت تحمل نسبت به یکدیگرند اینک بیش از یک اغراق نیست زیرا رسانه های این کشور علیه مهاجران  وپناه جویان از کلمات و عباراتی استفاده می کنند که نازی های فاشیست و نسل کشان رواندا از آن علیه مهاجران استفاده می کردند در حالی که به زعم افراطی های دست راستی، مهاجران حق دفاع ازخود را هم ندارند و این وضعیت امروز جامعه بریتانیا ست که مسئول آن هم رسانه های این کشور هستند.
نویسنده در پایان می افزاید ،ترویج خشونت ، نفرت و فحاشی ذر رسانه های افراط گرا ،موجب افراطی شدن جامعه و در نهایت از دست رفتن انسانیت در بریتانیا می شود.

 
https://taghribnews.com/vdcc1xqso2bqo18.ala2.html
مرجع : ائتلاف جنگ را متوقف کنید، خبرنگار تقریب
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی