تاریخ انتشار۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 241233

سمت و سوی نبردهای سنگین در «حلب»

در نبرد های بسیار سنگین حلب، ارتش سوریه و گروه های هم پیمان، عملیات پنج مرحله ای گروهک های تروریستی را با شکست های پی درپی روبرو ساختند.
سمت و سوی نبردهای سنگین در «حلب»
 
بسمه تعالی
 
سمت و سوی نبردهای سنگین در «حلب»

 
 
      در پی پیروزی های بزرگ ارتش سوریه در سیطره بر اصلی ترین راه های تدارکاتی و نواحی شمالی «حلب» و بدنبال به محاصره درآمدن نواحی شرقی این شهر، گروهک های تروریستی تکفیری، تلاش های بی سابقه ای را برای شکستن این محاصره آغاز کرده و با عبور از برخی از گذرهای واقع درجنوب «حلب»، تمامی توان خود را  برای بازپس گیری نواحی آزاد شده به کار گرفتند.  

      امری که سبب شد تا مناطق جنوبی، جنوب غربی شهر«حلب»، به صحنه شدیدترین نبردها  میان ارتش سوریه و این گروهک ها تبدیل شود و صدها تن دیگر از تروریست های تکفیری در مراحل مختلف این عملیات به هلاکت برسند.

        بنا به گزارش منابع مطلع در عملیات واکنشیِ گروهک های تروریستی تکفیری، نزدیک به ده هزار نفر از اعضای گروهک های مختلف که اغلب از اتباع غیر سوری هستند شرکت داشتند و باوجود بکارگیری ده ها تانک و نفربر نظامی در دستیابی به اهداف تعیین شده خود و به ویژه شکستن محاصره بخش شرقی دمشق، ناکام ماندند.

   در خصوص نبردهای سنگین حلب، گروهک های شرکت کننده در این نبردها و  همچنین نقش و جایگاه آن در معادلات سیاسی نکات خبری و تحلیلی بسیاری وجود دارد که در ذیل به طور خلاصه به آن می پردازیم :
  1. 1- حلب پایتخت اقتصادی سوریه و دومین شهر بزرگ این کشور است و سیطره برآن به معنی داشتن دست برتر در صحنه های نظامی و فراهم کردن مقدمه ای برای کسب امتیازات بیشتر سیاسی است.

    2- ارتش سوریه و گروه های هم پیمان آن از دوهفته پیش، عملیات آزادسازی کامل حلب را آغاز کردند و با موفقیت توانستند مراحل عملیاتی پیش بینی شده را یکی بعد از دیگری طی کنند.

    3- با به محاصره در آمدن صد ها تروریست تکفیری در بخش شرقی حلب و سقوط مواضع آن ها، این احتمال که مجموعه گروه های تکفیری،  شکست سنگینی را متحمل خواهند شد قوت گرفت و حامیان منطقه ای و بین المللی گروهک های تکفیری را به شدت به هراس انداخت.

    4- گروهک های تروریستی تکفیری، در یک اقدام کاملاً انفعالی، ائتلاف تازه ای را  تشکیل داده و با جمع آوری مجدد تروریست های در حال فرار و  با پشتیبانی ده ها دستگاه تانک و نفربر نظامی حملات واکنشی خود را برای شکستن محاصره بخش شرقی حلب آغاز کردند.

    5- گروه های شرکت کننده در این ائتلاف عملیاتی عبارتند از : «فیلق الشام»، «احرار الشام»، «نورالدین زنکی»،  «جبهه النصره»،  «ترکستانی»

    6- همزمان با عملیات واکنشی گروهک های تروریستی در حلب، ارتش سوریه ضمن تقویت واحد های مستقر در شمال و شرق حلب، در نواحی دیگر این کشور همانند : استان لاذقیه و  استان های همرز به اردن ، ضربات کاری دیگر  به مواضع معارضان مسلح وارد ساخت و امکان هرگونه تحرک تازه ای را از این گروه سلب کرد.

    7-در  نبرد های بسیار سنگین حلب، ارتش سوریه و گروه های هم پیمان، عملیات پنج مرحله ای گروهک های تروریستی را با شکست های پی درپی روبرو  ساختند و باوجود کمک های اطلاعاتی آمریکا به این گروه ها و یا کمک های لجستیکی رژیم های مرتجع عربی به آن ها، از موفقیت های حاصله پاسداری کردند.




     
https://taghribnews.com/vdcc1sqi12bq0i8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی