تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 269440

​برگزاری نخستین اجلاس وحدت اسلامی اروپا در دانمارک

نخستین اجلاس وحدت اسلامی اروپا با حضور بیش از یکصد تن از عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی از کشورهای مختلف اروپایی، در شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارك برگزار شد.
​برگزاری نخستین اجلاس وحدت اسلامی اروپا در دانمارک
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نخستین اجلاس وحدت اسلامی اروپا با موضوع "بررسی مسئله رشد فزاینده تکفیر و افراط‌گرایی" و با ارائه سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای علمای شیعه و سنی در خصوص جریان تکفیر و افراط‌گرایی برگزار شد و هدف آن تأمل و نگرش در حوزه اندیشه و فرهنگ تکفیر در عالم اسلامی بود.
 
تمامی سخنرانان و اندیشمندان اسلامی در این اجلاس که نمایندگان جوامع گوناگون اسلامی اروپا در آن حضور داشتند، به بررسی جریان تکفیر و افراط‌گرایی با نام دین پرداختند و از پشتوانه این حرکت به شدت مشکوک در جهان که از ناحیه قدرت‌های بزرگ و کانون‌های پول و فساد سازماندهی می‌شود، ابراز تنفر و انزجار كردند.
 
در این اجلاس تأكید شد: اینکه تکفیر و اعمال خشونت با نام دین و تعالیم الهی قرین شود و به دین سراسر رحمت و مهربانی اسلام نسبت خشونت‌طلبی داده شود و صلح و امنیت جهانی با نام خداوند تهدید شود، از روح تعالیم اسلامی به دور است. اسلام انسان‌ها را به دوستی و مؤمنان را به وحدت فرا می‌خواند.
 
این اجلاس دو روزه با ارائه بیانیه‌ای که حاوی دیدگاه‌های اسلامی درباره همزیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها با یکدیگر بود، به کار خود پایان داد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcc0oqix2bqe08.ala2.html
مرجع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی