تاریخ انتشار۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : 190473
وزیر فرهنگ دراختتامیه بخش بین الملل فیلم فجر:

جشنواره بین المللی فیلم فجر از جنبه های بارز دیپلماسی فرهنگی است / تعالی فرهنگ جز با تبادل اندیشه امکان پذیر نیست

جشنواره بین المللی فیلم فجر از جنبه های بارز دیپلماسی فرهنگی است که می تواند رابطه تنگاتنگی میان ملت ها ایجاد کند.
جشنواره بین المللی فیلم فجر از جنبه های بارز دیپلماسی فرهنگی است / تعالی فرهنگ جز با تبادل اندیشه امکان پذیر نیست
 به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا) ، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر خطاب به میهمانان خارجی گفت: شما به سرزمینی پای نهادید که میراث دار فرهنگ و تمدن چند هزار ساله است. مردم ایران مردمی مهمان نواز و هنردوست هستند که آوازه علمی و دانش و فن آوری آن ها عالم گیر شده است.

وی ادامه داد: جشنواره بین المللی فیلم فجر از این جهت اهمیت دارد که می تواند در دنیا به عنوان تنها رویداد سینمایی مطرح شود که مشکلات انسان گرفتار در بحران هویت را در معرض ارزیابی قرار می دهد.
 
جنتی با بیان این مطلب که تعالی فرهنگ جز با تبادل اندیشه امکان پذیر نیست، افزود: بر این باورم که تعالی فرهنگ  و هنر جز با تبادل اندیشه با دیگر ملت ها امکانپذیر نیست و در این میان وقتی صحبت از سینمای ایران می شود هیچ چیز جز تبادل اندیشه بر ذهن متبادر نمی شود. در واقع حقیقت سینما در انتقال فرهنگ، از درخشان ترین پدیده های عصر حاضر است.
 
وی افزود: جشنواره بین المللی فیلم فجر تلاش می کند در جهانی که هنوز تروریسم، خشونت و دیکتاتوری همه را می آزارد وجوهی از انسانیت و اخلاق را برای مخاطبان به نمایش بگذارد.
 
وی گفت: یکی از ویژگی های بارز سینمای ایران این است که فیلم هایی از همه فرهنگ ها را در دامان خود می پذیرد. در این جشنواره امکان مشارکت و حضور مولف و خلاق به درستی فراهم شد.
 
جنتی گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی نقش مهمی در معرفی بیشتر فرهنگ و هنر ایرانی در میان سایر ملت های جهان دارد .
 
وزیر ارشاد درباره پیام جشنواره امسال نیز اظهار کرد: در گذشته نیز فیلم های سینمای ایران در جشنواره های بزرگ بین المللی از جمله کن و اسکار فرهنگ و هنر کشورمان را با تکیه بر اصول و ارزش های ایرانی از جمله صلح و تحکیم خانواده به نمایش گذاشتند .
 
جنتی اظهار داشت : فیلم های ایرانی در جشنواره های مختلف بین المللی همواره تلاش می کنند مفاهیم بلند عرفانی را به سراسر دنیا انتقال دهند . 
 
https://taghribnews.com/vdcbzgb8frhb9ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی