تاریخ انتشار۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 189871
تبیین برنامه های معاونت امور ایران مجمع تقریب در گفتگو با تنا:

تمام برنامه های ما با مشاركت اهل سنت است/ توسعه حضور محتوایی در فضای مجازی داخلی و خارجی

تنا – اختصاصی
معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از توسعه حضور محتوایی در فضای مجازی داخلی و خارجی به عنوان سرفصل برنامه های این معاونت در سال جاری خبر داد.
تمام برنامه های ما با مشاركت اهل سنت است/ توسعه حضور محتوایی در فضای مجازی داخلی و خارجی
حجت الاسلام و المسلمین سید حامد علم الهدی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) به تشریح فعاليتها و اقدامات معاونت امور ايران مجمع تقريب در سال 93 پرداخت و  برنامه هاي اين معاونت را در سال94 تبيين كرد.
 
وی با اشاره به مشاركت دبیركل مجمع تقریب در سمینارهای منطقه ای در كشورمان،‌ گفت: در سال93 و سال پیش از آن، آیت الله اراكی در تمام استانهای مرزی در سمینارهای منطقه ای و در مناسبتهای مختلف از جمله میلاد پیامبر(ص) و دهه فجر حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند كه از جمله آن می توان به استانهای كرمانشاه،‌ كردستان، خراسان جنوبی و... اشاره كرد كه هر كدام از این كنفرانس ها با حضور صدها نخبه و عالم اهل سنت و شیعه برگزار شد.
 
برگزاری 23دوره آموزشی سفیران تقریب
 
معاون امور ایران مجمع تقریب به دیگر برنامه های این معاونت اشاره كرد و گفت: پس از برگزاری 23دوره آموزشی "سفیران تقریب" برای روحانیون اهل سنت در سالهای گذشته، برگزاری این برنامه برای معلمان در دستور كار قرار گرفت كه با مشاركت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی با حضور مشترك معلمان شیعه  و اهل تسنن در قم به انجام رسید.
 
وی "اعزام مبلغ" را یكی دیگر از برنامه های معاونت امور ایران مجمع برشمرد و خاطرنشان كرد: با توجه به این كه مسئله تقریب، هم افكار و هم افراد خاصی را می طلبد،بنابراین كسانی را نیاز داشتیم كه در میان اهل سنت حضور داشته باشند و اظهارات آنها باعث وحدت شود پیش از این فقط از مسئولان مجمع و دانشگاه مذاهب استفاده می شده است اما الحمدلالله در قم مبلغانی را داریم كه می توانند در میان اهل سنت سخنرانی و اظهارنظر كنند لذا این برنامه با همكاری مركز پژوهشهای مجمع تقریب در قم انجام گرفت.
 
حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی در ادامه گفت: حمایت از همایشهای منطقه ای در مناطق اهل سنت، تجهیز كتابخانه های مدارس علمیه و مراكز مناطق مرزی ، همكاری برای ساخت برخی مستند ها ازجمله مستند تقریبی "حقیقت" برای شبكه دوم سیما، ارتباط با نهادهای مختلف آموزشی و فرهنگی و حمایت از امور مدعوین داخلی كنفرانس وحدت اسلامی، از دیگر برنامه ها و فعالیتهای معاونت امور ایران مجمع تقریب است.
 
وی افزود: تفاهم نامه همكاری با دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور در حال انجام است و طی این تفاهم نامه از ما خواسته شده است برای مجموعه كارمندان واساتید آنها دوره های آموزشی تقریب را به صورت فشرده انجام دهیم كه این كار برای سال 94 پیش بینی شده است.
 
توسعه حضور محتوایی در فضای مجازی داخلی و خارجی
 
وی در بخش دیگری از این گفتگو بهره گیری از فضای رسانه های مجازی را برای پیشبرد اهداف تقریب مهم توصیف كرد و گفت: برای فعالیتهای فرهنگی در فضای مجازی فضای جدیدی باز شده است كه می توان از آن به نحو احسن بهره برد و می توان از شبكه های اجتماعی و تالارهای گفتگو به صورت شبانه روز استفاده و مسائل مختلف وحدت و تقریب را با رعایت ادب  مطرح كرد لذا از این فرصت برای معرفی مسائل وحدت و تقریب بهره گرفتیم و مسائل تقریبی را به مخاطبان خود ارائه می دهیم این حركت نوپایی است كه در 2، 3ماه اخیر آغاز شده و به صورت جدی آن را ادامه می دهیم و دنبال بین المللی كردن این حركت هستیم.
 
وی افزود: تمام برنامه های ما با مشاركت اهل سنت است تا سخن ما یكطرفه نباشد و همین مسئلهِ توسعه حضور در فضای مجازی باعث شد که فرهیختگان و اندیشمندان اهل سنت نیز حضور و مشارکت فعالتری در حوزه های تقریبی در فضای مجازی داشته باشند.
 
ارتباط با دانشگاه مذاهب اسلامی
 
معاون امور ايران مجمع تقريب در ادامه به ارتباط این معاونت با دانشگاه مذاهب اسلامی اشاره كرد و بیان داشت: جزء كارهای اساسی سال 94 برنامه ویژه برای دانشگاه مذاهب اسلامی است؛ الان فضایی باز شده برای فعالیتهای آزاد از جمله كرسی های آزاداندیشی كه با همکاری
 معاونت امور ایران و دانشگاه از فضای ایجاد شده در این دانشگاه در زمینه مباحث تقریبی استفاده خواهد شد.
 
پیوند گزارش تصویری
 
https://taghribnews.com/vdcbz9b88rhbwwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی