تاریخ انتشار۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 229678

دستگیری مظنونان داعشی در ایتالیا

پلیس ایتالیا چهار مظنون را به دلیل تلاش برای پیوستن به داعش در خاورمیانه و انجام حملات ترورییستی در این کشور دستگیر کرده است.
دستگیری مظنونان داعشی در ایتالیا
موریزیو رومانِلی، دادستان میلان، در شمال ایتالیا، ضمن اعلام این خبر افزود این مظنونان برنامه‌ای برای انجام حملاتی در این کشور داشته‌اند. به گفته پلیس، این 4 تن که یکی از آنها مراکشی است در منطقه دریاچه کومو در ۲۵ کیلومتری میلان دستگیر شده‌اند و برخی از آنها نسبت فامیلی با هم دارند.
دادستان میلان افزود بازرسان بر این باورند که یکی از مظنونان از دیگری خواسته که طرح حمله در ایتالیا و به طور مشخص شهر رم را بریزد.موریزیو گفت: این موضوع ابعاد جدیدی دارد که نمی توان علنی کرد «اما فردی خاص برای انجام چنین اقدامی در خاک ایتالیا» گماشته شده است.
پلیس ایتالیا همچنین حکم بازداشت دو فراری، یک مرد مراکشی و همسر ایتالیایی وی را که سال گذشته میلادی ایتالیا را ترک و به سمت عراق و سوریه حرکت کردند را صادر کرده است.
در پی حملات تروریستی مرگبار داعش در فرانسه و بلژیک طی ماه های اخیر مقامات ایتالیا به شدت نگران کشیده شدن دامنه این حملات به کشورشان هستند. اخیرا پلیس در جنوب ایتالیا یک سومالیایی 22 ساله را به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله در رم دستگیر کرد. بنا بر اعلام رئیس پلیس اروپا (یوروپل) حدود 3 تا 5 هزار عضو داعش به طور آزادانه در اروپا تردد می‌کنند.
https://taghribnews.com/vdcbz9b5wrhb50p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی