تاریخ انتشار۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۹:۴۲
کد مطلب : 156787
رئیس شورای اداری تجمع العلماء المسلمین:

شیعه و سنی باید با تكفیریها مقابله كنند

تنا – بیروت
رئیس شورای اداری تجمع العلماء المسلمین با تاكید بر لزوم رویارویی با اندیشه تكفیری در جهان اسلام، اظهار داشت: شیعه و سنی باید با انسجام و یكپارچگی خود با تكفیریها مقابله كنند.
شیعه و سنی باید با تكفیریها مقابله كنند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شّیخ حسان عبد الله در سخنانی در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به لزوم بهره گیری زنان مسلمان از آموزه های دخت نبی اسلام(ص)، خاطرنشان كرد:زنان مسلمان باید با حفظ حجاب خویش این پیام را ابلاغ كنند كه آنان به تعالیم اسلام پایبند هستند و با حفظ اخلاقیات، باعث جذب دیگران به دین مبین اسلام شوند.

وی در ادامه با اشاره به مسئله تكفیر در جهان اسلام و نمود و گسترش آن در بحران سوریه، تصریح کرد : در این كشور شاهد حضور گروههای تكفیری هستیم؛ گروههایی كه به هیچ دین و آیینی تعلق ندارند و ادعای آنان مبنی بر اهل سنت بودن نادرست است.

رئیس شورای اداری تجمع العلماء المسلمین افزود: اسلام دین رحمت، گفتگو و دعوت بر اساس حكمت و موعظه حسنه می باشد همانطور كه در آیاتی مثل "وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِینَ" و "ادْعُ إِلِى سَبِیلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِی أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ" بر آن تاكید دارد.

وی با محكوم ساختن اقدامات تكفیریها، اظهار داشت: تخریب مساجد و نبش قبور صحابه و همچنین تجاوز به افراد بی گناه و كشتار اقداماتی است كه هیچ ارتباطی به اسلام ندارد و ما اعم از شیعه و سنی با مقابله با این افراد در واقع از دین خدا و ارزشهای دینی دفاع می كنیم.

وی افزود: در نهایت پیروزی ازآن ما خواهد بود و از هرگونه تلاشی در این راه كوتاهی نخواهیم كرد همچنان كه خود را برای مقابله با هر گونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی آماده خواهیم كرد. 

https://taghribnews.com/vdcbw0b8zrhbszp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی