تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 232656

افشای روابط مخفیانه رهبر سابق طالبان با دولت پاکستان

روزنامه رأی الیوم از روابط مخفیانه ملا اختر منصور، رهبر سابق طالبان افغانستان با دولت پاکستان خبر داد.
افشای روابط مخفیانه رهبر سابق طالبان با دولت پاکستان
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه رأی الیوم چاپ لندن خبر داد: "ملا اختر منصور" رهبر سابق طالبان افغانستان که شنبه شب در حملات آمریکایی ها کشته شد، در طول ده سال اخیر، ده ها بار با گذرنامه جعلی پاکستانی به خارج از این کشور به ویژه امارات متحده عربی مسافرت کرده است.
 
منابع آگاه به خبرگزاری فرانسه گزارش دادند که ملا منصور با گذرنامه جعلی یا شناسنامه ای با نام "محمد والی" سفر می کرده و بارها از این گذرنامه برای تردد بین کراچی و دبی استفاده کرده است.
 
 یک بازرس بلندپایه به فرانس پرس گفت: رهبر کشته شده طالبان در ده سال گذشته 37 بار بین دبی وکراچی تردد کرده است و نخستین بار در مارس 2006 با این گذرنامه از کراچی به دبی رفته است.
 
یک مقام مسوول دیگر نیز با تایید این سفرها گفته است: وی همچنین در ماه جولای 2015 از کراچی به کویته رفته است.
 
این گزارش می افزاید: این اطلاعات، از سطح بالای کمک های اسلام آباد به ملامنصور و دیگر رهبران بلندپایه طالبان پرده برمی دارد.
 
خبرگزاری فرانسه افزود: پاکستان پس از سال ها انکار، در ماه مارس(اسفند94) اذعان کرد که به عناصر فراری طالبان پس از سرنگونی این گروه در افغانستان پناه داده است.
 
طالبان دفتری سیاسی در قطر دارد که تاکنون میزبان چند نشست در دبی بوده است.
 
ملامنصور درپی کشته شدن ملا عمر در سال گذشته میلادی به رهبری طالبان انتخاب شده بود.

مجلس شورای طالبان، سه شنبه در سومین روز پیاپی برای تعیین جانشین ملا اخترمنصور تشکیل جلسه داد.
 
به گفته یکی از منابع آگاه در گروه طالبان، نشست این شورا به محض انتشار خبر کشته شدن ملا اختر منصور، در یک منقطه محرمانه و احتمالا در منطقه مرزی بین افغانستان و پاکستان برگزار شد.
 
یک مسوول در طالبان گفت که اعضای این مجلس که بین 12 تا60 نفر هستند از ترس هدف قرارگرفتن با هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی دائما محل استقرار خود را تغییر می دهند.
 
انتخاب ملااختر منصور درپی کشته شدن رهبر اسبق طالبان، از اختلاف های درونی عمیق در بین این گروه پرده برداشت؛ در آن هنگام برخی واحدهای طالبان حاضر نشدند رهبری وی را بپذیرند و اعلام کردند از این گروه منشعب شده اند.
 
https://taghribnews.com/vdcbs5b50rhbf0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی