تاریخ انتشار۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۱
کد مطلب : 181509
آیت الله اراکی در مسجد اهل سنت شیراز:

اگر در دین وحدت باشد می توان آنرا حفظ کرد/مسلمانان با وجود داشتن اختلاف نظر می توانند با هم متحد و یکی باشند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه اگر در دین وحدت باشد می توان دین را حفظ کرد، اظهار داشت: اگر کشورهای اسلامی با هم متحد شوند دیگر دشمنان اسلام نمی توانند فلسطینی ها را به خاک و خون بکشند و به کشورهای اسلامی حمله و مسلمانان را بکشند.
اگر در دین وحدت باشد می توان آنرا حفظ کرد/مسلمانان با وجود داشتن اختلاف نظر می توانند با هم متحد و یکی باشند
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جمع نمازگزاران اهل سنت مسجد رسول اکرم (ص) شیراز طی سخنانی، اظهار داشت: همه پیامبران وظیفه داشتند که دین را به پا دارند و به پا داشتن دین با تفرقه سازگار نیست.

وی با بیان اینکه اگر در دین وحدت باشد می توان دین را حفظ کرد، اظهار داشت: خداوند متعال در خیلی از آیات قرآن کریم اشاره کرده است که مشکل اتباع ادیان دیگر که منحرف شدند تفرقه بوده است و همچنین خدای متعال می فرماید اساس انحرافی که در یهود و نصارا به وجود آمد از اختلافشان بود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم با هم یکی باشیم اظهار داشت: البته یکی بودن و متحد شدن به این معنی نیست که همه به یک شکل نماز بخوانیم زیرا فتواها در دین مختلف است و اگر هم اختلاف نظری وجود دارد این اختلاف نظر نباید موجب ستیز شود.

وی افزود: مسلمانان می توانند یکی باشند، با هم نماز بخوانند، با هم زندگی کنند و یکدل و یکدست باشند در عین اینکه با هم اختلاف نظر دارند.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، امام یک روح جدیدی به جامعه اسلامی داد اظهار داشت: برای نمونه کشور های جنوبی خلیج فارس تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دم از اسلام نمی زدند اما زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد اسلام در دل ساکنین این کشور ها روشن شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد اتحاد میان امت اسلامی است اظهار داشت: اتحاد به این معنا نیست که ما می خواهیم مثلا بر عربستان حکومت کنیم و یا اینکه سایر کشور های اسلامی حکومت خود را کنار بگذارند بلکه منظور ما این است که ملت های مسلمان با حفظ حکومت هایشان با هم یکی شوند همانطوری که کشور های اروپایی متحد شدند و یک اتحادیه واحد تشکیل دادند کشور های اسلامی نیز می توانند با هم متحد شوند تا به قدرت اول جهان تبدیل شوند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: اگر کشورهای اسلامی با هم متحد شوند دیگر دشمنان اسلام نمی توانند فلسطینی ها را به خاک و خون بکشند و دیگر نمی توانند منابع نفت و گاز ما را به تاراج ببرند و به کشورهای اسلامی حمله کنند و مسلمانان را بکشند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه اگر جامعه اسلامی یکی و متحد شود مسلمانان به قدرت اول جهان تبدیل می شوند، گفت: اگر اتحاد میان مسلمین برقرار شد دیگر گروههای افراطی نمی توانند به وجود بیایند و چهره رحمانی اسلام را خدشه دار کنند.

وی در پایان گفت: جنگ آمریکا با انقلاب اسلامی ایران بدین خاطر است که اگر این انقلاب بتواند جهان اسلام را متحد کند دیگر آنها نمی توانند در جهان به زورگویی ادامه دهند.
https://taghribnews.com/vdcbg8b89rhbwsp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی