تاریخ انتشار۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۸
کد مطلب : 207834

دفن بدون اجازه قربانیان پاکستانی فاجعه منا در عربستان

در حالی كه دولت پاكستان در قبال فاجعه منا كاملاً منفعل و دست بسته عمل می‌كند، خبر دفن بدون اجازه زائرین پاكستانی این فاجعه در عربستان، به تدریج در روزنامه‌های پاكستانی منتشر می‌شود.
دفن بدون اجازه قربانیان پاکستانی فاجعه منا در عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روزنامه "داون" پاکستان در گزارشی، با اشاره به دفن بدون اجازه قربانیان پاکستانی فاجعه منا، از سرگردانی خانواده های پاکستانی در یافتن بستگان خود خبر داده است.
 
این روزنامه در ادامه می‌افزاید: كنسولگری پاكستان در جده نیز هیچ اطلاعی درباره سرنوشت پاكستانی‌های مفقود شده و یا جان‌باخته ندارد.
 
هر روز آمار منتشر شده در وب‌سایت وزارت امور مذهبی پاكستان تغییر می‌كند، به طوری كه آمار ابتدایی این وزارت كه نشان می‌داد كمتر از 10 نفر در فاجعه منا قربانی شده‌اند، در جدیدترین آمار خود، از جان باختن 80 نفر، مجروح شدن 47 نفر و مفقود شدن 54 حاجی پاكستانی خبر داده است.
 
این در حالی است كه حامد سعید كاظمی، وزیر سابق امور مذهبی پاكستان دولت را به پنهان‌كاری در اعلام تعداد قربانیان فاجعه منا متهم كرده و تعداد حاجیان پاكستانی جان‌باخته در فاجعه منا را نزدیک به 300 نفر برآورد كرده است.
 
از سوی دیگر سناتورهای پاكستانی مراتب نارضایتی شدید خود را نسبت به ندادن آمار دقیق قربانیان و مفقودین، به امین الحسنات، مشاور وزیر و نفر دوم وزارت امور مذهبی اعلام و از بدرفتاری مأمورین سعودی با اجساد و عدم تشخیص هویت قربانیان در عربستان شكایت كردند.
https://taghribnews.com/vdcbfzb5arhbgwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی