تاریخ انتشار۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب : 299536
ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند

​کشورهای اسلامی اتحاد عملی داشته باشند

تنا - استان آذربایجان غربی
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این هفته راهکار مقابله با استکبار جهانی را ایجاد وحدت و تقویت همبستگی در جهان اسلام اعلام کردند.
​کشورهای اسلامی اتحاد عملی داشته باشند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف ماهیت فریب کارانه کشورهای مستکبر را نشان داد.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مسلمانان با تاکید بر محورهای مشترک و دوری از تفرقه می توانند از توطئه ها عبور کنند.

وی افزود: اگر مسلمانان و کشورهای اسلامی اتحاد عملی داشته باشند به یقین استکبار جهانی نمی تواند توطئه های خود را عملی کند.

استکبار جهانی به دنبال جنگ و جنایت دیگری در منطقه است

امام جمعه پیرانشهر گفت: به دنبال شکست گروه های تکفیری، استکبار جهانی به دنبال جنگ و جنایت دیگری در منطقه است.

ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اظهار داشت: در راستای محکوم کردن اقدام ترامپ، اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در ترکیه برگزار شد که همه شرکت کنندگان با وحدت کلمه مخالفت خود را با این تصمیم غلط اعلام کردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای یاری دادن به فلسطینی ها از همه کشورهای اسلامی پیشقدم تر است، تصریح کرد: اقدام ترامپ دشمنی آشکار با مسلمانان است و آن را به شدت محکوم می کنیم.

حوزه و دانشگاه نقش خود را در دفاع از مسلمانان ایفا کنند

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: حوزه و دانشگاه نقش ارزنده خود را در دفاع از سرزمین های مقدس مسلمانان ایفا کنند.

ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان لزوم وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: امام خمینی (ره) جوانان حوزه و دانشگاه را همواره به وحدت دعوت می کرد و اینکه با عمل به حقایق قرآنی که سراسر آن به وحدت بین مسلمانان اشاره دارد، دست برادری به یکدیگر بدهند.

وی اظهار داشت: علما، نخبگان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه باید فعالیت های خود را با اندیشه و اعمال درست به مرحله ظهور برسانند.

بالقچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر ترامپ در خصوص قدس شریف، افزود: وظیفه دینی و ملی است که برای مقابله با این توطئه صهیونیسم جهانی مقابله کنیم و از مجامع بین الملل و کشورهای اسلامی می خواهیم در برابر اظهارات ابلهانه ترامپ واکنش نشان دهند.

راهکار مقابله با استکبار تقویت همبستگی در جهان اسلام است

امام جمعه مهاباد گفت: راهکار مقابله با تصمیم های خصمانه استکبار جهانی تقویت همبستگی در جهان اسلام است.

ماموستا ملاقادر سهرابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تفرقه بین شیعه و سنی قدرت مسلمانان را تضعیف کرده است به طوری که امروز شاهدیم عربستان با سلاح های آمریکایی مدارس و بیمارستان های کشورر اسلامی یمن را نابود می کند.

سهرابی به یاوه گویی های اخیر رئیس جمهور آمریکا در خصوص پایتخت قرار دادن قدس برای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: بیت المقدس اسلامی می ماند و آمریکا و فرزند نامشروعش رژیم صهونیستی جایی در این مکان مقدس ندارند.

وی همچنین قطع رابطه جهان اسلام برای انزوای سیاسی کشورهای مستکبر را خواستار شد.
https://taghribnews.com/vdcbf9b50rhb9sp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی