تاریخ انتشار۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : 297042
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گرگان:

تلاش در جهت تثبیت وحدت و همدلی بین جوامع اسلامی کار جهادی است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، گفت: در شرایط پر آشوب کنونی هر گونه تلاشی که در جهت تثبیت و احیاء تفکر اتحاد و انسجام امت اسلامی صورت گیرد به مثابه کار جهادی ارزشمند است.
تلاش در جهت تثبیت وحدت و همدلی بین جوامع اسلامی کار جهادی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد حسین مختاری» در همایش «وحدت میراث نبی مکرم اسلام (ص)» که در جامعه المصطفی العالمیه واحد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: اغلب علما و روحانیون جهان اسلام معتقدند تنها راه نجات اسلام و مسلمین از این شرایط نگران کننده، تمسک به ریسمان الهی و گرد آمدن حول اشتراکات فراوانی است که داریم.

به گفته وی؛ نخبگان و فرهیختگان جوامع اسلامی وظیفه سنگینی دارند تا با رفتن به سراغ احکام ناب وحیانی و نبوی، امت را به سمت آن دعوت کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اذعان بر اینکه گروه های تکفیری مولود دست استکبار جهانی است، تصریح کرد: نظام سلطه  پشت جریانات افراطی است و از آنها حمایت مادی و معنوی می کند.

وی، افزود: دشمن از انشقاق و تفرق مسلمین نهایت بهره را می برد و در صدد معرفی چهره خشنی از اسلام و مسلمین است.

به گفته وی؛ گروه های تندرو به بهانه های واهی، انسان های بی گناه و مظلوم و یا مومنان در حال عبادت و نیایش را به خاک و خون می کشند.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری با انتقاد از تعابیر نادرستی که از سوی داعش و دیگر گروه های الحادی از ساحت دین می شود، ابراز کرد: اگر امروز رسول اکرم (ص) زنده بودند تفکرات، اعتقادات، باورها و جنایاتی که از گروه های ضد دینی سر می زند برایش غیر قابل تحمل بود.

وی، ادامه داد: گروه های کج اندیش و کوته بین با قرائت، درک و شناخت ناقص و نسبی خود از دین، تعابیری خارج از آموزه های ناب اسلامی ارائه می کنند.

به گفته وی؛ این جریانات تندرو دین را که متعلق به همه ابناء بشریت است در حصار قشریت و تعصب گرفتار کرده اند، دین پاک اسلام مختص عرب، عجم، سیاه و سفید نیست؛ بلکه در پهنه وسیع گیتی مخاطب پیدا می کند.

مجد و عظمت اسلام و مسلمین در همگرایی است

امام جمعه اهل سنت آق قلا نیز در این همایش، گفت: امت اسلامی فقط با همگرایی و هم افزائی می توانند مجد و عظمت سابق خود را بدست آورند.

«آخوند عبدالحی میرزاعلی» اظهار کرد: برای پیشرفت، توسعه و آبادانی بلاد اسلامی چاره ای جزء حفظ اتحاد و انسجام ملی و مذهبی نداریم.

به گفته وی؛ دشمنان از یهود و مسیحیت گرفته برای به اضمحلال بردن جوامع اسلامی با هم متحد شده اند، این اتحاد و نزدیکی چرا در بین ما مسلمانان با برخورداری از اشتراکات فراوان به منصه ظهور نرسد.

مشاور استاندار در امور اهل سنت گلستان، خاطر نشان کرد: در دین مبین اسلام نظام طبقاتی جایگاهی ندارد؛ بلکه آنچه اهمیت دارد تقوی، برادری و برابری است.

وحدت رمز پیروزی اسلام و مسلمین است

قاضی شرعی کشور یونان نیز در این همایش، گفت: اسلام و مسلمانان تنها با وحدت و همدلی می توانند به پیروزی و موفقیت برسند.

« مفتی جمالی» اظهار کرد: دین کامل اسلام سراسر رحمت، مهر و محبت به همنوعان و همگان است.

به گفته وی؛ وظیفه داریم در راستای وحدت، اخوت و برادری که ناشی از قرآن کریم است حرکت کنیم.

مفتی کشور یونان با بیان اینکه امت اسلامی باید گرد وحدت قوی و استوار باشد، خاطر نشان کرد: ملت های مسلمان باید در این راستا با داشتن اراده قوی و محکم، فریب دشمنان را نخورند.

گفتنی است؛ این همایش در راستای نزدیک کردن قلوب پیروان فرق و مذاهب اسلامی در هفته وحدت با همکاری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد.
 
https://taghribnews.com/vdcbazb55rhb9gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی