تاریخ انتشار۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۵
کد مطلب : 280040

​تجدید نظر آمریکا برای حضور سربازان آمریکایی در افغانستان

طرح ناتو برای اعزام سرباز به افغانستان، بخشی از استراتژی دولت ترامپ در مورد افغانستان است که در اجلاس کمپ دیوید به بحث گذاشته شد.
​تجدید نظر آمریکا برای حضور سربازان آمریکایی در افغانستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دبیرکل ناتو ۲۹ ژوئن سال جاری(8 تیرماه) اعلام کرده بود که به دلیل وضع فاجعه‌بار ارتش افغانستان و افزایش یافتن قدرت طالبان در این کشور، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در نظر دارد ۴ هزار سرباز به افغانستان اعزام کند. 

خبرگزاری رویترز پیش از این گزارش داده بود که ترامپ در جلسه‌ای که ۱۹ ژوئیه با معاونان ارشد امنیتی خود در کاخ سفید برگزار کرد، خواهان تجدید نظر در استراتژی آمریکا در جنگ با افغانستان شده بود. 

یکی از چالش‌های ارتش آمریکا در افغانستان تعداد مشاوران نظامی است. ۳۹ کشور جهان با 12هزار و 447 سرباز در افغانستان حضور دارند. ۲۸۶۵ نفر از سربازان به عنوان مشاور و مستشار نظامی فعالیت می‌کنند. ۷۷۶۶ نفر در قسمت پشتیبانی و ترابری یا به عنوان خلبان مشغول انجام وظیفه‌اند و ۱۸۱۶ نفر هم فرماندهی این عده را به عهده گرفته‌اند.

استیو بنن، مشاور ارشد ترامپ با درخواست فرماندهان نظامی آمریکایی در افغانستان مبنی بر افزایش تعداد سربازان مخالف است. او پیشنهاد داده که به جای اعزام سرباز بیشتر، نیروهای مسلح خصوصی در افغانستان به کار گرفته شوند.
 
https://taghribnews.com/vdcbagb5grhbwgp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی