تاریخ انتشار۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 200642

هشدار ولایتی به آمریکاییها درباره دخالت در منطقه/ ایران بیش از گذشته درمنطقه فعال خواهد بود

مشاور بین الملل رهبرمعظم انقلاب گفت: آنچه در منطقه می گذرد حکایت از آن دارد که آمریکایی ها و برخی از کشورهای مرتجع منطقه مانند سعودی ها دنبال این هستند که دخالت های خود را در منطقه افزایش دهند.
هشدار ولایتی به آمریکاییها درباره دخالت در منطقه/ ایران بیش از گذشته درمنطقه فعال خواهد بود
به گزارش خبرگزار ی تقریب (تنا) علی اکبر ولایتی عصر سه شنبه پس از دیدار با وزیرامورخارجه صربستان درجمع خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از متحدان منطقه ای خود مانند دولت های قانونی عراق و سوریه، مقاومت اسلامی و دولت قانونی لبنان و مبارزان مردم یمن ، حمایت می کند.
 
وی افزود: برخی شاید تبلیغ کنند جمهوری اسلامی ایران مشغول مسائل هسته ای بوده و کمتر به مسائل منطقه توجه می کند اما ایران بیش از گذشته در منطقه فعال بوده است و خواهد بود.
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دوستان خود کمک خواهد کرد تا بتوانند درمقابل تجاوز دیگران همچون آمریکایی ها و عوامل صهیونیست ها و برخی کشورها مانند عربستان مقابله کنند.
 
ولایتی با هشدار به آمریکایی ها گفت: تأکید می کنم آنهایی که عضو منطقه نیستند مانند آمریکایی ها ولی در امور منطقه دخالت می کنند و اجلاس هایی را درخصوص سوریه تشکیل می دهند بدانند تصمیم آنها همچون اجلاس ژنو 1 و 2 بی حاصل خواهد بود زیرا مردم سوریه حاضر نیستند کشورهای خارج از مرزها درباره آینده آنها تصمیم بگیرند.
 
وی اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار عجیب آمریکایی ها این است که گروهی از تروریست ها را از کشورهای مختلف آورده اند و در کشورهای همسایه سوریه تعلیم نظامی می دهند و این تروریست ها کاری جز کشتار مردم مظلوم سوریه ، عراق و یمن ندارند.
 
ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار خود با ایوتسا داچیچ وزیر امورخارجه صربستان اشاره کرد و گفت: مشترکات ما و صربستان به خصوص در مسائل خاورمیانه ، فلسطین و مقابله با تجاوزات بیگانگان در منطقه زیاد است.
ما درباره تجاوز آمریکا و وضعیت سوریه ، عراق ، لبنان و یمن با یکدیگر تبادل نظر کرده ایم.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تصریح کرد: جنبش عدم تعهد باید از ظرفیت خود برای حمایت از سوریه، لبنان، عراق، یمن و فلسطین استفاده کند.
 
وی اظهار داشت: آینده روابط ایران و صربستان نه تنها در روابط دوجانبه بلکه در همکاری های منطقه ای و بین المللی تقویت خواهد شد.
 
ولایتی با مثبت ارزیابی کردن دیدار خود با وزیر امورخارجه صربستان گفت: ایران و یوگسلاوی (صربستان) از اعضای بسیار فعال جنبش عدم تعهد بودند و مارشال تیتو به عنوان یکی از پایه گذاران نهضت عدم تعهد به همراه جواهر لعل نهرو، جمال عبدالناصر و ... بود.
 
وی افزود: هرچند صربستان در اروپا قرار دارد اما روابط نزدیکی با کشورهای عضو عدم تعهد دارد و در حال حاضر به عنوان عضو ناظر فعالیت می کند.
 
ولایتی در پایان گفت: حضور هیئت های مختلف در ایران حکایت از اهمیت ایران در منطقه و صحنه بین المللی دارد و ما در آینده شاهد تردد بیشتر هیئت های خارجی برای توسعه روابط با ایران خواهیم بود.

 
https://taghribnews.com/vdcbagb55rhbg0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی