تاریخ انتشار۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 283948
ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

علما و روحانیون جامعه را در مسیر اسلام ناب محمدی هدایت کنند

تنا - استان گلستان
امامان جمعه اهل سنت استان گلستان با بیان اینکه تنها راه سعادت و خوشبختی انسان با حرکت در مسیر صحیح اسلام ناب محمدی (ص) حاصل می شود، وظیفه علما و روحانیون را در معرفی اسلام اصیل و ناب خطیر عنوان کردند.
علما و روحانیون جامعه را در مسیر اسلام ناب محمدی هدایت کنند
به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه اهل سنت قازان قایه، گفت: دین انسان را هدایت می کند و این دین باید دین کامل و جامعی مثل اسلام باشد.

«آخوند ناصر قزل» در نماز جمعه این هفته دهستان قازان قایه، اظهار کرد: متاسفانه اسلام آمریکایی در برخی از کشورهای اسلامی رسوخ کرده که جامعه را به سمت انحطاط و سقوط می کشاند.

به گفته وی؛ اسلام ناب محمدی، اسلام اخلاق و فضیلت و معنویت است؛ اسلام عزت و اسلام حمایت از ضعفا و پابرهنگان و محرومان است؛ اسلام دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان است؛ اسلام جهاد با دشمنان و سازش‌ ناپذیری با زورگویان و فتنه‌ گران است و اسلام عدل و قسط است.

تغییر سرنوشت هر قومی دست خودشان است

خطیب جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینگه خودشان بخواهند تغییری ایجاد شود.

«آخوند احمد قاری داودی» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: انسان عاقل با درک وضعیت و شرایط نابهنجار در جامعه باید دست به تغییراتی بزند تا ناهنجاری های اجتماعی کاهش یابند.

این عالم اهل سنت گلستانی با اذعان بر اینکه توبه و استغفار باعث ذوب شدن گناهان انسان می شود، ابراز کرد: اگر در انجام گناهان کوچک خودمان استمرار داشته باشیم به مرور زمان انباشتی از گناه و معصیت گریبان ما را خواهد گرفت.

توسل به رسول الله (ص) از سنت های دین اسلام است

خطیب جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: توسل به رسول الله(ص) از سنت های دین ما است و جایگاه بزرگی در دین اسلام دارد.

«آخوند اسماعیل سبحانی» در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن، اظهار کرد: از نبی مکرم اسلام (ص) طلب کردن و توسل کردن و صدا کردن ایشان از سنت های اسلامی است.

به گفته وی؛ توسل وسیله یا چیزی است که با تمسک به آن به خداوند نزدیک می شویم، رسول الله (ص) و بزرگان دین توسل را انکار نکردند و از اعمال ایشان بود.

کشتن فرد مسلمان به ناحق نارضایتی خداوند را به همراه دارد

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: فرد مسلمان در نزد خداوند حرمت و جایگاه بالایی دارد و در شریعت اسلام کشتن و قتل مسلمان به ناحق گناه بزرگی است و عذاب جهنم تا ابد برای قاتل مسلمان است.

«آخوند عبدالباسط نوری زاد» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، ترس از عذاب و اميد به رحمت الهی را از نشانه های ايمان دانست و گفت: انسان ها همواره درطول زندگی خود مورد آزمون الهی قرار می گيرند و هر فرد مومنی كه به واسطه خوف از خداوند، با صبر و اميد به رحمت الهی به دستورات قرآنی عمل كرده و از وسوسه های شيطانی و گناهان دوری كند ايمان قلبی خود را نشان داده است.

وی، افزود: ايمان به خداوند موجب آرامش روح، تقويت اميد در دل مومن می شود.

فجایع علیه مسلمانان میانمار در سایه سکوت مجامع جهانی انجام می شود

امام جمعه موقت اهل سنت بناور، گفت: سازمان های بین المللی در قبال جنایات علیه مسلمانان روهینگیا سکوت اختیار کردند و با این کارشان به بودائیان افراطی کمک کردند.

«آخوند نیاز قلیچ حنفی» در نماز جمعه این هفته بناور، اظهار کرد: بر همه مسلمانان واجب است تا به داد برادران دینی خود در میانمار بشتابند.

به گفته وی؛ خوشبختانه کمک های غذایی، بهداشتی و دارویی ملت های مسلمان به آوارگان مسلمانان میانمار در بنگلادش گسیل شده است.

پایبندی به فرامین الهی تنها راه کامیابی و سعادت انسان است

امام جمعه موقت اهل سنت آزادشهر، تنها راه کامیابی و سعادت انسان را پایبندی به فرامین الهی دانست.

«مولوی عبدالکریم ریگی» در مراسم نماز جمعه  این هفته شهرستان آزادشهر با تلاوت آیه 72 سوره توبه (وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها وَ مَساکِنَ طَيِّبَةً في‏ جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ)، اظهار کرد: خداوند همانطور که این دنیا و مخلوقاتش را پدید آورد بار دیگر قادر است نظام آن را بر هم زند، تمامی انسان ها و فرشتگان الهی باید مرگ را تجربه کنند و در صورت دوم همه انسان ها برای حساب و کتاب اعمال خود دوباره زنده می شوند.

وی، افزود: نظام دنیا چنین است که همه انسان ها از آن کوچ می کنند؛ زيرا زندگی در این دنیا دائمی نیست؛ مرگ، آغاز زندگی جاودانه بشر است و کسانی که به فرامین الهی عمل کردند به بهشت می روند و افرادی که از آن سرپیچی کردند به سوی جهنم روانه خواهند شد.
 
https://taghribnews.com/vdcbafb5wrhbw9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی