تاریخ انتشار۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : 257217
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس نهم شورای اسلامی:

تقریب، اولین منشوری است که دولت های اسلامی باید به ان اعتقاد عملی داشته باشند

تنا اذربایجان غربی
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس نهم شورای اسلامی گفت: وحدت و تقریب اقوام و ادیان مذهبی باید اولین منشوری باشد که جوامع و دولت های اسلامی به آن اعتقاد عملی داشته باشند.
تقریب، اولین منشوری است که دولت های اسلامی باید به ان اعتقاد عملی داشته باشند
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، عابد فتاحی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تقریب اظهار کرد: یکی از واجب ترین واجبات در شرایط کنونی وحدت است چرا که دشمنان اسلام برنامه های وسیعی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی طرح ریزی کرده اند و ما باید با ایجاد وحدت به مقابله با این برنامه ها بپردازیم.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی در 99 درصد مسائل فقهی مشترک هستند، افزود: یک درصد اختلافات اهل تشیع و تسنن تاریخی و سیاسی است و ما نمی توانیم مسائل تاریخی صدر اسلام را حل کنیم بلکه باید درصدد رفع مشکلات کنونی باشیم و به دشمن اجازه ندهیم که در بین ما تفرقه ایجاد کنند.

نماینده سابق اهل سنت مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شرایط کنونی سیاست دول کشورهای غربی این است که جنگ را در خانواده مسلمانان و در جغرافیای اسلامی ایجاد کنند، به طوری که هیچ کشور مسلمانی را نمی بینید که در معرض توطئه سیاست غرب نباشد و امنیت آنها مورد هدف قرار نگرفته باشد.

وی در عین حال تصریح کرد: برهم زدن تقریب و هویدا کردن مسائل قومی مهم ترین توطئه ای است که برای ایران طرح ریزی شده است از این رو سلامت، امنیت و برکت کشور و خوشبختی ملت ایران اسلامی در گرو تقریب و وحدت بوده و ضروریست تمام مسئولان کشوری و استانی این امر مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

فتاحی خاطرنشان کرد: ما با وجود اقوام و ادیان مختلف باید کشور بزرگ ایران اسلامی را بسازیم و این با برجسته کردن مسائل هویتی، قومی و ملیتی محقق نمی شود.

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: وحدت و تقریب یعنی زنجیر محکمی از مشترکات مذهبی شیعه و سنی و اینکه افکار، اندیشه ها و منافع مشترک را برجسته کنیم و اختلافات را  حداقل کمرنگ کنیم، به ویژه در انتخابات مختلف چرا که ما یک نظام و مجلس داریم.

فتاحی با اشاره به اینکه ایران شرافت، ایمان و جایگاه ماست، تاکید کرد: در شرایط کنونی که کشور ما درگیر مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی مختلفی است، تنها راه نجات این ملت تقریب و وحدت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از مراجع معتبر در زمینه مطالعات اسلامی به شمار می‌آید و کارنامه درخشانی در وحدت مذاهب اسلامی دارد.

فتاحی با بیان اینکه در زمینه ترویج گفتمان وحدت و تقریب در جهان اسلام فعالیت های خوبی صورت گرفته است، اضافه کرد: ایجاد ارتباط با علمای کشورهای اسلامی و تدریس مذاهب دنیا در این دانشگاه از دیگر نقاط مثبتی است که می توان به آن اشاره کرد.
 
https://taghribnews.com/vdcb8zb5zrhbs5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی