تاریخ انتشار۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 290418
مسئول نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان در گرگان:

تعامل و همگرایی از ضروریات انکار ناپذیر جامعه اسلامی است

مسئول نمایندگی جامعه المصطفی افغانستان، گفت: امروز بحث تعامل و همگرایی از ضروری ترین نیازهای انکارناپذیر همه جوامع اسلامی است.
تعامل و همگرایی از ضروریات انکار ناپذیر جامعه اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی» در میزگرد علمی «مبانی تعامل و همگرایی جهان اسلام» که در جامعه المصطفی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: به کارگیری و استفاده از کمک و توان همدیگر در انجام همه امورات زندگی، تعامل و همگرایی را ایجاد می کند.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه زندگی انسان ابعاد مختلفی دارد تعامل با همدیگر نیز شامل همه بخش های اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، مدیریتی و سیاسی زندگی انسان می شود.

مدیر مدرسه علمیه حجتیه قم با اذعان بر اینکه عرصه تعامل بهترین عرصه برای معرفی معارف ناب الهی است، تصریح کرد: تبلیغ آموزه های اسلامی در فضای سرشار از صفا، صمیمیت، تعامل و دوستی، اثر پذیری بیشتری خواهد داشت.

وی، افزود: ارائه مباحث علمی، فقهی و مذهبی در محیط توام با آرامش، مورد پسند و مطلوب قرآن کریم است.

به گفته وی؛ حرف حق در فضایی که همراه با دعوا و درگیری و نزاع باشد پذیرفته نمی شود.

حجت الاسلام محامی با بیان اینکه حفظ جان، مال و آبروی پیروان فرق و مذاهب مختلف اسلامی که شهادتین را گفته باشند وظیفه همه مسلمانان است، ابراز کرد: احساس مسئولیت همه مسلمانان در قبال این امر همان تعامل و زندگی مسالمت آمیز است.

وی، ادامه داد: رعایت حقوق و آداب همه مسلمانان اعم از اینکه هم مذهب باشند یا نباشند حد اعلای همگرایی اسلامی را نشان می دهد.

به گفته وی؛ سیره و رفتار نبی مکرم اسلام (ص)،اصحاب و بزرگان دین همگی بر تعامل و همگرایی با یکدیگر تاکید داشته است.

مسلمین با تعامل و همگرایی می توانند آتش فتنه ها را خاموش کنند

امام جمعه اهل سنت نگین شهر نیز در این میزگرد علمی، گفت: کشورهای اسلامی می توانند با تعامل، همگرایی و برگزاری گفتگو و مباحث علمی با یکدیگر، آتش فتنه و اختلافات را که بلای جان مسلمانان شده خاموش نمایند.

«آخوند ابوبکر خوجملی» افزود: امروزه اختلافات و منازعاتی که از سوی دشمن در بین ملل مسلمان بروز کرده راه حق و حقیقت را مشوه کرده است.

به گفته وی؛ بعد از ظهور پدیده تکفیر سکون و عقب نشینی در گسترش اسلام در جهان بوجود آمد که کاملا به ضرر مسلمانان تمام شد.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت محمدیه پورجان نگین شهر، تعامل و همگرایی را از مسلمات امروز دنیای اسلام دانست و گفت: اگر ملل مسلمان در این عصر پرآشوب دست همدیگر را نگیرند و با همدیگر همکاری نکنند با مشکلات بزرگتری در آینده مواجه خواهند شد.

وی، ادامه داد: خداوند امت اسلام را امت وسط قرار داده است و به همین خاطر در دین پیامبر (ص)، تعادل، تعامل و میانه روی از اصول اساسی زندگی بشری شمرده شده است.

به گفته وی؛ وحدت و همدلی در بین انسان ها مایه رحمت است و اختلاف و تفرقه مایه عذاب الهی است.

گفتنی است؛ در پایان این میزگرد علمی، دانش پژوهان جامعه المصطفی گرگان سوالات خود را درباره موضوع این جلسه مطرح کردند و اساتید حوزه و دانشگاه نیز به آنها پاسخ دادند.
https://taghribnews.com/vdcb8gb5wrhb9ap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی