تاریخ انتشار۲۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : 248361

سازمان همکاری اسلامی درباره مسئله کشمیر قطعنامه صادر کرد

در قطعنامه شماره هشت کنفرانس تاشکند، خشونت علیه مردم کشمیر محکوم شده است.
سازمان همکاری اسلامی درباره مسئله کشمیر قطعنامه صادر کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کنفرانس وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در تاشکند پایتحت ازبکستان برگزار شد، با صدور قطعنامه ای، خشونت ها در منطقه کشمیر را مورد نکوهش قرار داد.

این کنفرانس همچنین خواستار حل مسئله کشمیر از طریق قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر به رسمیت شاختن حق تعیین سرنوشت مردم این منطقه شد.

نفیس زکریا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز در نشست خبری امروز خود اعلام کرد که سازمان همکاری اسلامی در کنفرانس تاشکند قطعنامه شدیدالحنی در محکومیت تحولات و خشونت ها در منطقه کشمیر تحت کنترل هند صادر کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان متن این قطعنامه را در اختیار رسانه های داخلی و خارجی قرار داده است. در متن این قطعنامه ها، بندهای زیادی در حمایت از مردم کشمیر و نکوهش خشونت علیه مردم این منطقه به چشم می خورد.

تبلیغات رسانه ای گسترده پاکستان بر روی این قعطنامه، حاکی از آن است که پاکستان صدور این قطعنامه را گام مهمی در جهت تایید سیاست های این کشور در قبال مسئله کشمیر می داند.

طارق فاطمی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان به عنوان نماینده این کشور در کنفرانس وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در تاشکند شرکت کرد.
https://taghribnews.com/vdcb0wb58rhbafp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی