>> دیدار وزیر خارجه ایتالیا با مقامات کشورمان | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 184263

دیدار وزیر خارجه ایتالیا با مقامات کشورمان

"پائولو جنتیلونی" وزیر امور خارجه ایتالیا امروز یکشنبه با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار وزیر خارجه ایتالیا با مقامات کشورمان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،‌ علی شمخانی در دیدار "پائولو جنتیلونی" وزیر امور خارجه ایتالیا، با اشاره به سوابق گسترده تمدنی دو کشور، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت های موجود به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تأکید کرد.

وی با یادآوری هشدارهای تهران درباره عواقب تسلیح گروه های تروریستی به بهانه مقابله با دولت قانونی سوریه، شکل گیری تهدیدات تروریستی در عرصه بین المللی را نتیجه اتخاذ سیاست های اشتباه ازجانب برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه ای آنها دانست و افزود: بازنگری نکردن در رویه های گذشته موجب تشدید بی ثباتی و ناامنی فزاینده خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد : تجربه لیبی و ظهور داعش در این کشور، نشان دادن دخالت نظامی خارجی و استفاده ابزاری از گروه های مسلح نه تنها راه حل نیست بلکه موجب افزایش خسارت های مادی و انسانی، تخریب زیرساخت های اقتصادی و تصاعد بحران های شکننده خواهد شد.

شمخانی با تشریح ابعاد توافق خوب هسته ای به گونه ای که برای دو طرف مطلوب باشد، بر لزوم لغو تمام تحریم های غیرقانونی و انجام رفتارهای اعتمادساز در مقابل حسن نیت و همکاری های ایران تأکید کرد.

وی افزود: در صورت صداقت و جدیت طرف های مذاکره کننده امکان شکل گیری توافق خوب با احترام به حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب ان‌پی‌تی قابل تحقق خواهد بود.

پائولو جنتیلونی وزیر امورخارجه ایتالیا نیز در این دیدار، تروریسم را بزرگ‌ترین تهدید منطقه و جهان دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه مؤثر با گروه های تروریستی و برقراری آرامش و ثبات در منطقه تنها در سایه شکل گیری اراده جمعی در سطح بین المللی محقق خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری درخصوص نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته ای و دستیابی ایران و ۱+۵ به توافق جامع افزود: کمک ایران در حل و فصل مسائل منطقه ای به ویژه مبارزه با افراطی‌گری داعش و دیگر مسائل منطقه ای بسیار تأثیرگذار و تعیین کننده است.

 علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ظهر امروز میزبان پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا بود. ولایتی در این دیدار درباره روابط فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا و موضوع هسته‌ای کشورمان با جنتیلونی گفت وگو کرد.
دکترولایتی با تاکید بر لزوم توسعه روابط مشترک ایران و ایتالیا در خصوص مسائل منطقه، نظام بین الملل و موضوع هسته ای جمهوری اسلامی نکاتی را مطرح کرد.

وزیر خارجه ایتالیا نیز در این دیدار با تمجید از شخصیتی شناخته شده و سوابق دیپلماتیک اقای ولایتی،افزود: روابط تاریخی بین ایران و ایتالیا همواره پرفراز و نشیب بوده است و ما وظیفه داریم که این روابط را بهبود ببخشیم.

وی اظهار داشت: امید ما این است پرونده هسته‌ای ایران به نتیجه مطلوبی برسد چراکه این امر می‌تواند در جهت گسترش روابط دو کشور و افزایش شتاب‌آلود همکاری‌ها راهگشا باشد و برداشته شدن تحریم‌ها در این زمینه موثر است.
وزیر امور خارجه ایتالیا با اشاره به نقش ایران در صحنه بین‌المللی گفت: تجربیات شما در این زمینه می‌تواند تاثیرگذار باشد.
https://taghribnews.com/vdcb0ab8frhbw5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی