تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 297041
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(168)

کنفرانس وحدت برآیند تلاش های علمای جهان اسلام برای رسیدن به وحدت است

معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: کنفرانس وحدت به این دلیل که برآیند تلاش های همه فرهیختگان و علمای جهان اسلام برای رسیدن به وحدت است، برای مجمع تقریب نیز حائز اهمیت ویژه است.
کنفرانس وحدت برآیند تلاش های علمای جهان اسلام برای رسیدن به وحدت است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مهندس "حسن مهدی پور" معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار تقریب، در خصوص فعالیت های معاونت اجرایی مجمع تقریب و هماهنگی های انجام شده برای کنفرانس وحدت امسال خاطرنشان کرد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امسال سی و یکمین کنفرانس وحدت جهان اسلام را برگزار کرده است و طبیعی است که این کنفرانس به این دلیل که برآیند تلاش های همه فرهیختگان و علمای جهان اسلام برای رسیدن به وحدت است، برای مجمع تقریب نیز حائز اهمیت ویژه است.
 
وی افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از حدود 10 ماه پیش در حال تدارک مقدمات این کنفرانس با شکوه بوده است. ستاد اجرایی این کنفرانس در مجمع تقریب از حدود 10 ماه پیش به مسئولیت بنده و با حضور 30 نفر از نمایندگان همه معاونت های مجمع تقریب و بعضا نیروهای مؤثر و کلیدی خارج از مجمع تقریب تشکیل شد و به طور منظم، هر ماه جلساتی برگزار کرد. در روزهای نزدیک به برگزاری کنفرانس نیز تقریبا هر هفته، اعضای این ستاد تمام مواردی را که برای برگزاری یک کنفرانس باشکوه ضرورت داشت، احصا کردند و هر کدام بنا به وظایفی که برایشان تعریف شده بود، مقدمات اجرای یک کنفرانس باشکوه را آماده کردند.
 
مهندس مهدی پور در خصوص ویژگی های کنفرانس امسال نسبت به کنفرانس های گذشته اظهار داشت: کنفرانس امسال در مقطعی برگزار شده است که جهان به ویژه جهان اسلام متلاطم از حوادث رنگارنگی از جمله جنایات داعش و گرفتاری های مرتبط با داعش است. بنابراین علمای اسلام و فرهیختگان جوامع اسلامی عمیقاً به این باور رسیده اند که برخورد با این عوامل انحرافی که مخل نظام و دین ما هستند و موجبات وهن دین ما خواهند بود، جز از راه گفتمان منطقی بین علما و تأثیرگذاران جهان اسلام و جز از طریق وحدت بین علمای اسلام و مسلمانان، صورت نخواهد گرفت و این نواقص از مجموعه زدوده نخواهد شد مگر در فضای وحدت و تعاملات علمای اسلام.

معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع تقریب درباره میهمانان دعوت شده به کنفرانس وحدت امسال نیز اضافه کرد: بخشی از میهمانان شخصیت های ویژه و عناصر کلیدی جهان اسلام هستند، لذا نبودِ آنها در کنفرانس ها به عنوان یک خلأ، کاملا خود را نشان می داد؛ به همین دلیل تعدادی از آنها امسال نیز دعوت شده اند.
 
وی اظهار داشت: امسال از 317 دعوتنامه ای که ما برای شخصیت های ویژه جهان اسلام فرستادیم، خوشبختانه 158 چهره جدید در کنفرانس امسال حضور پیدا کرده اند که این، ویژگی کنفرانس امسال است زیرا بالغ بر 50 درصد میهمانان امسال چهره های جدید و از چهره های تأثیرگذار و بسیار مؤثر در وحدت جهان اسلام هستند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcay0nu649now1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی