تاریخ انتشار۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۰
کد مطلب : 235102

آزادی فلوجه، نتیجه ارزشمند وحدت در عراق

بیرون راندن داعش از فلوجه، به معنی ومفهوم بیرون راندنِ گروهی بیگانه در عراق است که «افکار و رفتار وحشیانه اش در طول تاریخ عراق سابقه نداشته است.»
آزادی فلوجه، نتیجه ارزشمند وحدت  در عراق


بسمه تعالی
 
آزادی فلوجه، نتیجه ارزشمند وحدت  در عراق
 
 
     آزادی شهر مهم و راهبردی «فلوجه» را باید از یکطرف، دستاورد بسیار ارزشمند وحدت و همکاریِ عملی بین پیروان دومذهب سنی وشیعه درعراق دانست و از سوی دیگر این پیروزی را سرآغاز وسرفصل احیای مجدد اتحادی در این کشور محسوب کردکه، طی صدها سال بین شیعیان و اهل سنت وجود داشته و بسیاری از توطئه ها و نقشه های استعماری را که با هدف سیطره قدرت های استعماری بر عراق طراحی شده  خنثی کرده است.


     «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با اعلام خبر: «تسلط نیروهای قهرمان عراقی بر قلب فلوجه»، تصریح کرده است که: همه مردم عراق در این پیروزی بزرگ سهیم بوده و راهنمایی ها و ارشادات مراجع دینی این کشور و در رأس آنان آیت الله سیستانی نیز در این زمینه نقش موثر و مهمی ایفا کرده است.


     نخست وزیر عراق در ادامه خطاب به تروریست‌های داعش گفته است: «شما جایگاهی در عراق ندارید، مردم عراق همگی علیه شما هستند و باید در ازای تمام جنایاتی که انجام دادید، محاکمه شوید»


      در واقع هر پیروزی مردم عراق بر داعش( که اغلب اعضایش غیر عراقی هستند) ، به معنی از میان بردن بخشی دیگر از اهرم تفرقه ای است که براساس نقشه های مشترک لندن، واشنگتن و تل آویو و با کمک دلارهای اهدایی دیکتاتورهای مرتجع منطقه تجهیز شده و به منظور ایجاد شکاف های فلج کننده بین شیعیان و اهل سنت عراق، در چند سال گذشته فعال گردیده است .


     والبته پیروزی درعملیات آزاد سازیِ فلوجه، به معنی فراهم شدن زمینه های لازم برای آزادسازی «موصل» و رهایی تمامی عراق از چنگال خونین این گروهک  مزدور وجنایتکار بشمار می آید.


       در این حال، آزادسازی فلوجه، دستاوردهای بسیار مهم دیگری هم  در پی دارد که تامین امنیت بغداد به عنوان پایتخت و استان کربلا به عنوان یک استان زیارتی از جمله آن هاست. تامین امنیت فرودگاه بغداد که راه بغداد وفلوجه واقع است نیز از دیگر نتایج قابل ملاحظه این پیروزی نیروهای مسلح عراق تلقی می شود.
 

    به هر ترتیب آنگونه که در تازه ترین بیانیه آیت الله سیستانی آمده است: بیرون راندن داعش از فلوجه، به معنی ومفهوم  بیرون راندنِ گروهی بیگانه در عراق است که «افکار و رفتار وحشیانه اش در طول تاریخ عراق سابقه نداشته است.»



 
https://taghribnews.com/vdcawmnuu49ne61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی