تاریخ انتشار۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 272228

اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی را مسؤول درد و رنج آوارگان فلسطینی دانست/کویت خواستار توقف شهرک سازی اسرائیل شد

اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی را مسئول درد و رنج طولانی مدت آوارگان فلسطینی دانست و کوچاندن آنها از سرزمین شان را جرم اعلام کرد.
اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی را مسؤول درد و رنج آوارگان فلسطینی دانست/کویت خواستار توقف شهرک سازی اسرائیل شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در بیانیه صادره از سوی اتحادیه عرب به مناسبت روز جهانی آوارگان که مصادف با امروز است، اقدام رژیم صهیونیستی در طولانی تر کردن درد و رنج آوارگان فلسطینی محکوم شده و از جامعه بین المللی خواسته شده است به ارائه کمک های لازم به آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی ادامه دهد تا زمینه عمل آن به مسؤولیت های خود در قبال آوارگان به موجب قطعنامه های سازمان ملل فراهم شود.
 
اتحادیه عرب ضمن تأکید بر حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به وطن خود، از جامعه بین الملل خواست که رژیم صهیونیستی را برای رعایت قوانین بین المللی و توقف سیاست های تجاوزکارانه، محاصره، پاکسازی نژادی و تبعیض نژادی به منظور کوچاندن فلسطینیان از سرزمین خود تحت فشار قرار دهد.
 
این اتحادیه همچنین بر ضرورت تدوین چشم انداز جامع درباره بحران آوارگان در منطقه و حل ریشه ای موانع آن تأکید کرده و خواستار پیدا شدن راه حل های مسالمت آمیز برای حل این بحران ها شد.
 
خبر دیگر اینکه، دولت کویت بار دیگر خواستار اجرای قطعنامه 2334 شورای امنیت در رابطه با توقف هرگونه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین اشغالی شد.
 
نماینده کویت در سازمان ملل در 35 امین دوره نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین پرداخت.
 
"جمال غنیم" از جامعه بین الملل به ویژه شورای امنیت خواست، به مسؤولیت های خود در رابطه با پایان دادن به رنج و محنت های ملت فلسطین عمل کند.
 
غنیم به ادامه محاصره نوار غزه اشاره کرد و از نگرانی کشورش نسبت به وخامت اوضاع انسانی این باریکه در نتیجه نبود امکانات پزشکی و بهداشتی برای درمان بیماران و اتمام اکثر داروها و تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها خبر داد و تأکید کرد که کویت به حمایت های خود از ملت فلسطین تا پایان اشغال سرزمین های فلسطینی و عربی ادامه می دهد.
 
https://taghribnews.com/vdcauunua49n0u1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی