>> حضرت فاطمه(س) برترین مخلوق نزد پیامبر بودعزت و قدرت جمهوری اسلامی و ملت ایران مرهون استقامت و فدارکاری شهدا است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : 186521

حضرت فاطمه(س) برترین مخلوق نزد پیامبر بود/عزت و قدرت جمهوری اسلامی و ملت ایران مرهون استقامت و فدارکاری شهدا است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) چیزی غیر از رسوال اکرم(ص) نیست، اظهار داشت: گریه، خشم، گفتار و همه کردار و رفتار حضرت فاطمه زهرا(س) الهی است که در غیر مسیر ایشان حرکت کردن با ادعای دوست داشتن آن بزرگوار سازگار نیست.
حضرت فاطمه(س) برترین مخلوق نزد پیامبر بود/عزت و قدرت جمهوری اسلامی و ملت ایران مرهون استقامت و فدارکاری شهدا است
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه سه شنبه در مراسم شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مشهد اردهال، گفت: عزت و قدرت جمهوری اسلامی و ملت ایران مرهون استقامت، ایثار و فدارکاری شهدا، ایثارگران و خانواده های آنان است.
 
وی افزود: یکی از مهمترین فرازها و واجبات در قرآن کریم، فریضه محبت و مودت به پیامبر اسلام(ص) است، چرا که هیچ فریضه ای به عنوان اجر رسالت در قرآن کریم مطرح نشده است.
 
آیت الله اراکی با اشاره به این که پاداش و اجر به دو شکل است، افزود: اجر نوع اول به عنوان اجر اعتباری و قراردادی شناخته می شود و اجر نوع دوم مزد حقیقی کار است که در قرآن کریم آمده است که پیامبر(ص) فرموده است من برای کارهای خود مزدی نمی خواهم و در جایی دیگر آمده است که اجر کارهای من محبت و مودت به اهل بیت(ع) است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) مزد نوع اول که نوع قراردادی است را نمی خواهد اما مزد و اجر نوع دوم که مزدی حقیقی است را طلب می کند که آن سپاس و شکرگزاری و قدرشناسی است.

آیت الله اراکی با اشاره به این که قرآن کریم رسول اکرم(ص) را به عنوان برترین نعمت خداوند معرفی می کند، افزود: خداوند برای هیچ یک از نعمات خود بر انسان ها منت نگذاشته است اما برای فرستاده خود که پیامبر اکرم(ص) است، بر انسان ها منت می گذارد.
 
به گفته وی، بالاترین مزد برای ما انسان ها بهشت است که همه تلاشمان برای رسیدن به آن است اما خداوند می فرماید که ما بدون هیچ منتی به شما مزد که همان بهشت است را می دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: بهترین شکرگزاری و قدرشناسی هر نعمتی، انجام اموری است که قدر آن نعمت شناخته شود تا آن نعمت بتواند نتیجه دهد و به ثمر بنشیند، از این رو رسول خدا اجر این نعمت را بر انسان ها واجب کرده است.

آیت الله اراکی گفت: نعمت پیامبر اسلام(ص) نعمتی است که اگر آن را قدر بدانیم، مرتبه ما را به جایی می برد که بر همه موجودات عالم برتر می شویم، از این رو این نعمتی است که شایسته منت گذاری را دارد، چرا که هیچ یک از نعمات خدا انسان را به این مقام نمی رساند که از همه موجودات برتر و فرمانروا و آقای جهان آفرینش شویم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که پاداش و مزد این نعمت مودت ذی القربی است، افزود: مودت ذی القربی و قدرشناس بودن نعمت رسول خدا، قدم نهادن در راه و سَبیل خدا است.

به گفته وی، خداوند راه را برای ما باز کرده است که بتوانیم مَلَک جهان آفرینش، برترین برترین ها، شاه شاهان و برتر از فرشته و ملائک شویم، از این رو ما باید از این راه استفاده کنیم که این راه شخصیت، گفتار، سیره، اخلاق، مواضع، صلح و سیاست پیامبر اسلام(ص) است.

وی با اشاره به این که با برداشتن گام اول که محبت محمد و آل او است ما در این مسیر الهی قرار می گیریم، گفت: در قرآن آمده است که قدم اول دوست داشتن حقیقی است.

آیت الله اراکی پیامبر اسلام(ص) را سخن، سکوت، جنگ، صلح و کردار و رفتار او دانست که یکپارچه جلوه خدا است و افزود: ما مدعی هستیم که حضرت زهرا(ص) را دوست داریم، چرا که ایشان چیزی غیر از رسوال اکرم(ص) نیست و گریه، خشم، گفتار، عبود و همه کردار و رفتار او الهی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) رفتار، کردار و راه است که اگر ما از این راه دوری کنیم، با ادعای دوست داشتن ایشان سازگار نیست.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که توجه به مسئله حجاب و دوست داشتن شوهر را باید از حضرت زهرا(س) آموخت، گفت: حضرت فاطمه(س) در اواخر عمر خود مطیع بودن از امیرالمومنان(ع) را یادآورشد.

وی با اشاره به این که تمدن واژگونه ای از غرب بر بشر تحمیل شده است، افزود: فاجعه ای در تاریخ بشر همچون فاجعه تمدن آلوده غرب سابقه ندارد که این تمدن خانواده ها را متلاشی کرده است، چرا که بنیان خانواده بر مطیع بودن زن از شوهر است.

به گفته وی، در روایات از بنیان خانواده به عنوان محبوبترین نهاد یاد شده است که عبادت، دانش، فرزند داری و سیاست حضرت فاطمه زهرا(س) نمونه و مثال زدنی است.

آیت الله اراکی گفت: در روایت آمده است که در بین مخلوقات بشر چیزی برتر از حضرت فاطمه(ص) نزد پیامبر(ص) نبود، از این رو فاطمه یعنی تقوا، پاکی، عفت، راستگویی، امانت و خدمت.
 
https://taghribnews.com/vdcauin6649nam1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی