تاریخ انتشار۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۶
کد مطلب : 194595
معاون دبیرکل "انجمن دینی صلح وشاهدان اجتماعی" بریتانیا؛

متاسفانه دین ازطریق جنگ و ترور به جرم تبدیل شده است

تنا-لندن
از دیدگاه من راه حل نظامی نمی تواند مشکلی را حل کند زیرا با بمباران دیگران تفکر آنها از بین نمی رود. گفتگوی ادیان قسمتی از راه ایجاد صلح است. باید در سطح بین المللی بیشتر کار کنیم و منابع دینی خود را به اشتراک بگذاریم.
متاسفانه دین ازطریق جنگ و ترور به جرم تبدیل شده است

خانم ماری گلد بنتلی معاون دبیرکل "انجمن دینی صلح و شاهدان اجتماعی" بریتانیا که این هفته درکنفرانس سالانه گفتگوی اسلام ومسیحیت شرکت کرده بود ،در نشست کوتاهی باخبرنگار تقریب (تنا) در لندن در باره موضوعات مهمی همچون گفتگوی بین ادیان و راههای ایجاد صلح درجهان ونیز نتیجه جنگ های فعلی در خاورمیانه به گفتگو پرداخت.
به گزارش خبرنگار تقریب( تنا) از لندن خانم بنتلی درباره اهمیت گفتگوی ادیان درشرایط فعلی گفت: درحال حاضر به خصوص مقطعی که در آن قرار داریم یک مقطع حساس و کلیدی است زیرا دین ازطریق جنگ وترور به یک جرم تبدیل شده و بسیار مهم است که ما باهم گفتگو داشته باشیم و بدانیم که دین برای ما چه جایگاهی داردو در چنین شرایطی برای برقراری صلح چگونه باید با هم گفتگو کنیم.
 این فعال مسیحی صلح طلب در پاسخ به این سوال که آیا گفتگو به تنهایی کارساز است یا نه گفت: معتقدم گفتگوی بین ادیان به تنهایی برای ایجاد تغییر کافی نیست. در واقع گفتگوی ادیان قسمتی از راه ایجاد صلح است و برقراری صلح باید بخشی از قانون باشدکه شرایط برقراری صلح را فراهم می کند و برای این کار باید ابتدا از سطوح محلی شروع کرد یعنی قوانینی که به استقرار صلح در سطوح محلی کمک می کند وضع شود و سپس آن را به سطح جهانی ارتقاء داد. باید بدانیم که حقوق بین الملل و حقوق بشر درشرایط فعلی برای ما بسیار با اهمیت است.

خانم ماری گلد بنتلی که از مخالفان سلاحهای هسته ای است درباره علل و ریشه خشونتهای موجود درجهان گفت :از نظر من علت خشونت ترس است .ترس از این که خود و خانواده شان مورد تهدید قرار بگیرند شاید آنها حس می کنند که زندگی شان تهدید می شود و به همین علت واکنش آنها یک واکنش خشونت آمیز است.

به نظر من کشتن کسی یا مشارکت در کشتار دیگران چه بعنوان عنصری از یک گروه وچه انفرادی، به معنای شکست در وظیفه انسانی است که نسبت به دیگران داریم. به همین خاطر ما باید همواره به سمت برقراری صلح حرکت کنیم وبا همه چیزهایی که باعث ایجاد ترس و بعد هم خشونت می شود مبارزه کنیم.

معاون دبیر کل "انجمن دینی صلح و شاهدان اجتماعی" در پایان با اشاره به جنگها و سیاستهای نظامی موجود در خاورمیانه گفت :از دیدگاه من راه حل نظامی نمی تواند مشکلی را حل کند زیرا با بمباران کردن دیگران تفکر آنها از بین نمی رود.

 
https://taghribnews.com/vdcaoyn6m49nom1.k5k4.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی