تاریخ انتشار۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 239199

تعطیلی بیش از دوهزار نهاد خصوصی به دستور اردوغان

تنا
رئیس جمهوری ترکیه در ادامه سرکوب کودتاچیان، دستور تعطیلی بیش از 2 هزار مدرسه خصوصی و نهاد خیریه و همچنین تمدید بازداشت مظنونان را صادر کرد.
تعطیلی بیش از دوهزار نهاد خصوصی به دستور اردوغان
خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز گزارش داد که "رجب طیب اردوغان" در اولین دستورش پس از اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه، دستور افزایش زمان بازداشت مظنونان کودتای نافرجام اخیر را صادر کرد.

براساس این گزارش، اردوغان همچنین دستور تعطیلی یک هزار و 43 مدرسه خصوصی، یک هزار و 229 مؤسسه و نهاد خیریه، 19 اتحادیه بازرگانی، 15 دانشگاه و 35 نهاد پزشکی را صادر کرده است.

این گزارش می‌افزاید، همه این مراکز، مدارس و نهادها مظنون به داشتن ارتباط با فتح الله گولن هستند که هم اکنون در تبعیدی خودخواسته در آمریکا به سر می‌برد؛ دولت ترکیه مدعی است که گولن عامل اصلی کودتای نافرجام اخیر در ترکیه بوده است.

در پی کودتای نافرجام بامداد شنبه (26 تیر) در ترکیه، اردوغان چهارشنبه شب از طرح اعلام وضعیت اضطراری به منظور فائق آمدن بر چالش‌های پس از کودتای اخیر خبر داد.

اردوغان گفت این وضعیت به مقامات اجازه خواهد داد تا با سرعت و اثر گذاری بیشتر حامیان کودتای اخیر در ترکیه را شناسایی و ریشه کن کنند.

پارلمان ترکیه نیز روز پنج شنبه به تبعیت از اردوغان با طرح اعلام وضعیت اضطراری سه ماهه در این کشور موافقت کرد؛ پس از کودتای نافرجام در ترکیه که دست کم 290 کشته و هزار زخمی برجای گذاشت، دولت آنکارا موج گسترده‌ای از بازداشت‌ها را آغاز کرد.

به دنبال شکست کودتا دولت اردوغان در راستای برخورد با عوامل مرتبط با کودتا، تاکنون حدود 60 هزار نفر از نیروهای نظامی، پلیس، قضات، استاد دانشگاه و معلم و کارمندان دولت را بازداشت، تعلیق و یا تحت پیگرد قرار داده است.
https://taghribnews.com/vdcaoonuo49ne61.k5k4.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی