تاریخ انتشار۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 269097
اوحدی:

سند تأمین امنیت زائران ایرانی از طرف دولت سوریه تهیه می شود

رئیس کمیته توسعه همکاری های اقتصادی ایران گفت: از سرگیری ورود زائران ایرانی به سوریه به تأمین امنیت کامل آن ها از طرف دولت سوریه بستگی دارد.
سند تأمین امنیت زائران ایرانی از طرف دولت سوریه تهیه می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سعید اوحدی" امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در دمشق گفت: در بخش گردشگری در گذشته جلسات مختلفی با وزیرجهانگردی سوریه داشتیم، ولی یکی از مسائل جدی برای زائران ایرانی تأمین امنیت آن هاست.

وی افزود: قرار است سند تأمین امنیت زایران ایرانی از طرف دولت سوریه تهیه شود و در اختیار دستگاه های نظارتی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد؛ اگر این سند به تصویب برسد، مردم مشتاق هستند به زیارت حرم حضرت زینب(ع) و دیگر حرم های اهل بیت(ع) در سوریه مشرف شوند.

وی با بیان اینکه آینده روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با سوریه را روشن می بینیم، گفت: با توجه به پیروزی های اخیر ملت و دولت سوریه در حوزه میدانی و سیاسی مانند موفقیت های سیاسی در آستانه و ژنو و آزادسازی مناطق مختلف این کشور از دست گروه های تروریستی تکفیری، زمینه توسعه روابط اقتصادی دو کشور فراهم می شود.

رئیس کمیته توسعه همکاری های اقتصادی ایران ادامه داد: دولت سوریه قرار است، در شهریورماه نمایشگاه بزرگی را در محل اصلی نمایشگاه های دمشق برگزار کند که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

اوحدی افزود: جلسات مختلفی را با اتاق بازرگانی و بخش های مختلف بخش خصوصی کشور داشتیم که بتوان برای این نمایشگاه برنامه ریزی و حضور پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در دیداری که با نخست وزیر، وزیراقتصاد و رئیس بانک مرکزی سوریه داشتیم، هدف ما توسعه روابط اقتصادی در شرایطی است که بستر امنیتی به خوبی در حال فراهم شدن است.

اوحدی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در طول این جنگ ظالمانه که استکبار جهانی علیه دولت و ملت سوریه ایجاد کرده پشتیبان سوریه بوده است و در توسعه روابط اقتصادی نیز سیاست جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی، حمایت و سرمایه گذاری مشترک در توسعه پایدار روابط اقتصادی است.

وی گفت: تفاهم نامه های مختلفی درباره توسعه روابط اقتصادی دو کشور به امضا رسیده است که یکی از اهداف این سفر پیگیری این تفاهم نامه ها است.
https://taghribnews.com/vdcaoonu049niw1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی