تاریخ انتشار۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 172553
اسقف ارتدوکس سوریه:

اسلام بیش از سایر ادیان، از تکفیری ها خسارت دیده است

اسقف ارتدوکس سوریه با اشاره به خسارت هایی که گروه های تکفیری به پیروان ادیان مختلف وارد آورده اند، تأکید کرد: خسارت تکفیری ها به اسلام بیش از سایر ادیان بوده است.
اسلام بیش از سایر ادیان، از تکفیری ها خسارت دیده است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "افرام دوّم" اسقف کلیسای ارتدوکس سریانی، در نشستی با حضور مسلمانان و مسیحیان سوریه که در کلیسای ارتدوکس سریانی برگزار شد، با تأکید بر نقش اسلام در انعکاس چهره تمدن اسلامی در جهان، نسبت به خطرات تکفیری ها برای همه ادیان هشدار داد.

وی افزود: دین اسلام اولین دین خسارت دیده در اثر رشد گروه های افراطی تکفیری است هرچند که مسیحیان و سایر ادیان نیز از این گروه های افراطی زیان های قابل توجهی متحمل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ما در سرزمین خود مانند بیگانگان زندگی می کنیم؛ این مشکلات و بحران ها که مسیحیان را نیز درگیر کرده، آنان را وادار نموده است که از سرزمین خود و جایی که در آن زندگی کرده اند، مهاجرت کنند. ما اکنون به خاطر اقدامات تکفیری ها و تخریب کلیساها و مدارس در اکثر مناطق، در برابر دو انتخاب قرار داریم: مرگ یا مهاجرت.

اسقف کلیسای ارتدوکس سریانی بر وحدت مسلمانان و مسیحیان برای نابودی تکفیری ها تأکید کرد و گفت: مهاجرت، بزرگترین آفت برای ماست. لذا ما خواهان ادامه مبارزه در سرزمین خود هستیم تا بتوانیم فضای امن و آرامی را در کشور خود به وجود آوریم.
https://taghribnews.com/vdcamun6e49n0m1.k5k4.html
مرجع : النهار
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی