تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 269457
فتوای جدید مفتی استرالیا:

فقرا از روزه گرفتن مستثنی هستند!

مفتی مصری تبار کشور استرالیا که به صدور فتواهای جنجالی معروف است، در تازه‌ترین فتوای خود مدعی شد که روزه برای ثروتمندان واجب است و فقرا از این حکم شرعی مستثنی هستند!
فقرا از روزه گرفتن مستثنی هستند!
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مصطفی راشد"، مفتی استرالیا و یکی از علمای منسوب به الازهر، دیروز (۶ خرداد)، در برنامه‌‌ای تلویزیونی در شبکه آمریکایی «الحرة» ادعا کرد که محاسباتی را درباره زندگی شهروندان مصری انجام داده و به این نتیجه رسیده است که روزه بر هر شهروند مصری که حقوق ماهیانه اش کمتر از 500 دلار باشد، واجب نیست!
 
وی که رئیس اتحادیه جهانی «علمای اسلام برای اسلام»  نیز هست، مدعی است این فتوا را با استناد به حدیثی از پیامبر صادر کرده که فرموده است: «فقیر کسی است که قدرت تأمین قوت خود و خانواده‌اش را برای مدت یک ماه ندارد، همچنین خانه‌ و مرکب(که امروزه همان خودرو است) نیز از خود ندارد».
 
وی همچنین تاکید دارد مبلغی که به عنوان «ملاک فقر» تعیین کرده، در هر کشوری با توجه به وضعیت اقتصادی و هزینه و مخارج زندگی متفاوت است.
 
این مفتی مصری همچنین ادعا کرد: مقصود از صیام، اطعام فقرا است، اگر هر شخص یک مسکین را اطعام کند، این کار از روز‌ه‌داری بافضیلت‌تر است!
 
این فتوای مصطفی راشد همچون دیگر احکام صادر شده از جانب وی، در استرالیا جنجال‌برانگیز شده است.
https://taghribnews.com/vdcamonu049niy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی