تاریخ انتشار۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۱
کد مطلب : 169151
اندیشمند یمنی در گفتگو با تقریب:

لزوم حمایت علمای اسلام از مقاومت اسلامی/هشدار نسبت به انحراف جریان بیداری اسلامی

تنا – اختصاصی
رئیس مركز علمی و فرهنگی بدر یمن با تاكید بر لزوم حمایت علمای اسلام از مقاومت اسلامی در جهان اسلام، تشكیل اتحادیه علمای حامی مقاومت را اولین اقدام در این راستا توصیف كرد.
لزوم حمایت علمای اسلام از مقاومت اسلامی/هشدار نسبت به انحراف جریان بیداری اسلامی
دكتر شیخ "مرتضی زید المحطوری" در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) در حاشیه همایش علمای مقاومت در حمایت از مقاومت فلسطین كه چندی پیش در تهران برگزار شد، با تقدیر از تشكیل اتحادیه علمای حامی مقاومت در این همایش، بر لزوم یكپارچگی دیدگاههای علمای مذاهب مختلف اسلامی پیرامون مسئله فلسطین تاكید كرد.

وی با تاكید بر لزوم پایبندی به گزینه مقاومت در برابر زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: در تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مردان مقاومت با بهره گیری از این گزینه اسرائیل را به خاك ذلت نشانده و در نهایت شرایط خود را بر این رژیم تحمیل كردند.

رئیس مركز علمی و فرهنگی بدر یمن افزود: این موفقیت بزرگ را به حامیان محور مقاومت در منطقه و همه مسلمانان تبریك می گوییم و از همه كشورهای اسلامی می خواهیم مسئله فلسطین را در راس اولویتهای خود قرار دهند و تا آخرین نفس از قبله اول مسلمانان جهان و سرزمین فلسطین حمایت كنند.

وی در ادامه با اشاره به چالشهایی كه جریان بیداری اسلامی در منطقه را تهدید می كند، خاطرنشان كرد: توطئه استكبار جهانی و رژیم صهیونیستی برای به انحراف كشیدن این جریان در منطقه با ایجاد جریانهای افراطی به منصه ظهور رسید و علمای اعتدال گرای اسلامی با رسوا ساختن این توطئه، تصویری واضح از جریانهای تكفیری و اهداف آنان را نشان دادند.

شیخ مرتضی المحطوری همچنين با اشاره به راهكارهای نهادینه شدن فرهنگ تقریب در جوامع اسلامی، بیان داشت: تنها سخن گفتن از تقریب كفایت نمی كند؛ مسلمانان ابتدا باید به تقریب دلها دست یابند و همدیگر را برادر یكدیگر بدانند و در ادامه با همكاری و همیاری یكدیگر با چالشها و بحرانهای فراروی امت اسلامی مقابله كنند. 
https://taghribnews.com/vdcamon6649ni61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی