تاریخ انتشار۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 213052

هیچ دولتی حق تصمیم‌ گیری درباره آینده سوریه را ندارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقدیم که موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل آن و ایجاد ثبات در این کشور ، راه حل سیاسی است.
هیچ دولتی حق تصمیم‌ گیری درباره آینده سوریه را ندارد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) دکتر علی‌اکبر ولایتی در بازدید جمعی از پزشکان سوری از بیمارستان مسیح دانشوری تهران گفت: امریکا و کسانی که در منطقه و یا صحنه های بین المللی در پی تعیین تکلیف برای مردم سوریه  هستند ، قطعا شکست خواهند خورد ، چرا که آنها حق تصمیم گیری درباره ملت سوریه را ندارند. 
 
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ، عراق ، لبنان و روسیه در کنار سوریه ایستاده اند ، افزود: اتحاد بین ایران ، عراق ، لبنان و سوریه با حمایت روسیه در تاریخ بی‌نظیر است. 
 
ولایتی با تاکید بر اینکه ما به پیروزی کامل امیدواریم ، گفت: جمهوری اسلامی ایران کماکان از دولت و ملت سوریه تا پیروزی نهایی حمایت می کند. 
 
وی با اشاره به اینکه امریکا و برخی کشورهای منطقه مایل به حمایت ایران و روسیه از سوریه نیستند ، تصریح کرد: این دو کشور حمایت خود را از سوریه ادامه خواهند داد.ولایتی گفت: ما کاملا با تجزیه سوریه مخالفیم و با تمام وجود از یکپارچگی سوریه دفاع می کنیم و این باید به عنوان یک اصل در مذاکرات مربوط به سوریه مد نظر قرار گیرد.
 
وی در باره مذاکرات وین در موضوع سوریه نیز گفت: ما از هیچ راه حلی که دولت و ملت سوریه مخالف آن باشند حمایت نمی کنیم. 
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  تأکید کرد: هر راه حلی که برای سوریه در نظر گرفته شود باید دولت و ملت سوریه موافق آن باشند. 
 
دکتر ولایتی که ریاست بیمارستان مسیح دانشوری را نیز بر عهده دارد، در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح فعالیت‌های این مرکز درمانی گفت: این مرکز یک مرکز منحصر به فرد در خاورمیانه درخصوص بیماری‌های ریه و قلب به شمار می رود. 
 
وی افزود: تاکنون بیش از یکصد پیوند ریه و حدود دویست پیوند قلب با موفقیت در بیمارستان مسیح دانشوری  انجام شده است. 
 
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: این مرکز از جانب سازمان بهداشت جهانی به عنوان مرکز بیماری‌های عفونی و ویژه سل شناخته شده است. ولایتی همچنین آمادگی خود را برای همکاری‌ در حوزه پزشکی با سوریه اعلام کرد.
https://taghribnews.com/vdcamenuu49n6w1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی