تاریخ انتشار۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 234761
//دو خبر از عربستان//

عربستان بزرگترین خریدار سلاح در جهان/ بازداشت یک منتقد سیاسی در عربستان

پایگاه خبری الکترونیکی 'عاجل' عربستان نوشت: عربستان با خرید 10 میلیارد دلار سلاح، بزرگترین کشور خریدار تجهیزات نظامی در جهان است.
عربستان بزرگترین خریدار سلاح در جهان/ بازداشت یک منتقد سیاسی در عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این پایگاه خبری امروز به نقل از خبرگزاری بلومبرگ افزود: میزان خرید سلاح در جهان در سال 2015 میلادی با 10 درصد افزایش (6/6 میلیارد دلار) به بیش از 65 میلیارد دلار افزایش یافت.
 
شرکت«آی اچ اس» در گزارش سالانه خود نقل کرد که واردات سلاح به عربستان در سال 2015 با 50 درصد افزایش نسبت به سال قبل به حدود 9.3 میلیارد دلار رسید که بر افزایش سطح فروش سلاح در بازار جهانی تاثیرگذار بود.
 
این افزایش خرید سلاح درحالی صورت می گیرد که در پی عملیات نظامی در یمن به رهبری ریاض، برخی کشورهای عربی دیگر حاشیه خلیج فارس نیز خرید سلاح را افزایش داده اند.
 
عربستان سال گذشته جنگنده های«یوروفایتر تایفون»و«اف 16»و بالگردهای «آپاچی»و هواپیماهای شناسایی و دیگر تسلیحات را از برخی کشورهای غربی و اروپایی خریداری کرده است.
 
براساس این خبر، کشورهای هند با 4.5 میلیارد دلار، استرالیا با 2.8 میلیارد دلار و مصر با 2.3 میلیارد دلار در رتبه های دوم تا چهارم خرید سلاح در جهان قرار دارند.
 
آمریکا و روسیه اولین و دومین کشور بزرگ فروشنده سلاح در جهان هستند.
 
در این گزارش، آمریکا همچنان به عنوان بزرگ ترین کشور صادر کننده سلاح ذکر شده است واین کشور سلاح هایی به ارزش 23 میلیارد دلار فروخته که 8 میلیارد و 800 میلیون دلار آن به کشورهای منطقه خاورمیانه فروخته شده است.
 

خبر دیگر این که پایگاه خبری امارات 71 امروز (سه شنبه) از دستگیری ابراهیم السکران فعال و منتقد سیاسی عربستانی در شبکه اجتماعی توییتر خبر داد.
 این فعال مخالف عربستانی در یادداشت هایش در شبکه اجتماعی توییتر از سیاست های خشن خاندان آل سعود انتقاد کرده و نوشته است: تجربه ثابت کرده که 'خشونت حاکمان باعث می شود یک فعال حقوقی به یک شخص انتحاری تبدیل شود'.
 
براساس این خبر، بیان همین جمله در توییتر باعث دستگیری او شده است.
 در این خبر آمده است که ابراهیم السکران در سال های قبل نیز با ارسال نامه ای به ملک عبدالله، شاه سابق عربستان خواستار دخالت برای حل مشکل بازداشت شدگان سیاسی و زنان زندانی شده بود.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcaiynu649ne01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی