تاریخ انتشار۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۱
کد مطلب : 256866

دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با معاون وزرای خارجه روسیه و ترکیه

نشست سه جانبه جابری انصاری و معاونان وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه در خصوص اجلاس آستانه برگزار شد.
دیدار معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه با معاون وزرای خارجه روسیه و ترکیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، معاونان وزرای امور خارجۀ ایران، روسیه و ترکیه در مسکو دیدار و دربارۀ آخرین تحولات سوریه، برنامۀ مذاکرات طرف‌های سوری در آستانه، پایتخت قزاقستان و ادامۀ مذاکرات معاونان وزرای خارجۀ 3 کشور تبادل‌نظر کردند.

در این نشست حسین جابری انصاری، میخائیل بوگدانف و اونال حضور داشتند و مسائل مربوط به سوریه با اولویت مذاکرات صلح آستانه در دستور کار این مذاکرات قرار داشت.

در این نشست که با سخنان سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجۀ روسیه،  آغاز شد، معاونان وزرای خارجۀ سه کشور توافق کردند به رایزنی‌های خود برای برگزاری موفق اجلاس آستانه و کمک به حل بحران سوریه ادامه دهند.

مذاکرات دوجانبۀ معاونان وزارت خارجۀ ایران و روسیه و همچنین نشست سه‌جانبۀ روز جمعه با معاون وزیر خارجۀ ترکیه در پی نشست سرگئی لاوروف، محمد جواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجۀ سه کشور روسیه، ایران و ترکیه که 30 آذرماه با موضوع سوریه در مسکو برگزار شد، انجام گرفت.

اجلاس آستانه قرار است 4 بهمن به میزبانی دولت قزاقستان با حضور نمایندگان دولت و معارضان سوریه و با نظارت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و مشارکت نمایندۀ سازمان ملل برگزار شود.

همچنین جابری انصاری و بوگدانف در نشستی دوجانبه آخرین شرایط و تحولات سوریه را پس از برقراری آتش‌بس فراگیر که از 10 دی در این کشور برقرارشده است، بررسی کردند.

جابری انصاری پس از دیدارهایی با مقامات اتحادیۀ اروپا در بروکسل و ژنو، بامداد جمعه وارد مسکو شد.
https://taghribnews.com/vdcaiinui49nma1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی