تاریخ انتشار۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۷:۰۶
کد مطلب : 197862

حضور پرشوراهل سنت خراسان شمالی در دفاع از آرمان های انقلابی فسطین

همزمان باروز جهانی قدس و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ترکمن های سنی مذهب شهرستان بجنورد و سایر اقوام اعم از(کرد،ترک،فارس و... ) با حضور پرشور و گسترده دراین راهپیمایی با سردادن شعارهایی همچون "بیت المقدس عرصه جهاد است آزادیش بسته به اتحاد است"دست اتحاد به یکدیگر دادند و رنگین کمان وحدت اسلامی را در این خطه به نمایش درآوردند.
حضور پرشوراهل سنت خراسان شمالی در دفاع از آرمان های انقلابی فسطین
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب(تنا) از بجنورد،علمای اهل سنت وآحاد مردم این شهرستان با دست گرفتن پلاکاردها با مضمون(روز قدس پیام آور وحدت مسلمین) وپرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و با سردادن شعارهایی همچون"این همه لشکر آمده به عشق رهبرآمده"،" یاد امام خمینی پاینده باد رهبر ما خامنه ای زنده باد"، "امروز روز قدس و روز دین است / تَجلّی قدرت مسلمین است"، "قدس، تجلّی‌گه وحدت ماست /میراث نورانی روح خداست"، "پیام قرآن ماوحدت مسلمین است/ آزادی فلسطین شعار مسلمین است"،"شعار روزه‌داران/ نابودی اسرائیل،خواسته هر مسلمان/ نابودی اسرائیل"، "خامنه‌ای رهبر مسلمین است / باعث افتخار مؤمنین است"،" ما ذوالفقار حیدریم / فدائیان رهبریم"و" تا پای جان حامی انقلابیم / پیرو خط رهبر و امامیم" ضمن تجدید بیعت و میثاق دوباره با آرمان‎های نظام، امام راحل و رهبر معظم انقلاب، حمایت و پشتیبانی قاطع خود را از جمهوری اسلامی ایران و ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام داشتند.

ترکمن های ولایت مدار بجنورد با سردادن شعارهایی همچون، "مرگ بر اسراییل"،"مرگ برآمریکا"،"مرگ برآل سعود" با حضور خود در این حماسه تاریخی به دشمنان اسلام ثابت کردند که دفاع از آرمان های مشترک اسلامی، شیعه و سنی نمی شناسد و وقتی قبله، پیامبر و کتاب و خدای ما یکی است، دشمن ما هم یکی است و این برادران اهل سنت با حضور حماسی در این یوم الله ضمن محکوم کردن توطئه های استکبار به نیابت از آمریکای جنایتکار انزجار خود را از جنایات رژیم آل سعود علیه ملت و کودکان مظلوم یمن اعلام داشتند و بار دیگر به جهان اعلام کردند، هرگونه توطئه و دسیسه را از سوی دشمنان با وحدت و اتحاد ملی خنثی خواهند کرد.

مهمترین وظیفه آحاد جوامع اسلامی، تقویت وحدت اسلامی  است
"حاج امان دردی آخوند یزدانی" امام جماعت مسجد ابوحنیفه شهرستان بجنورد در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت و گویی با خبرنگار تقریب اظهار داشت: امروز امت رسول الله و آحاد اسلامی با حضور در راهپیمایی روزجهانی قدس بیزاری و نفرت خود را از رژیم هایی جنایتکار همچون آل سعود و صهیونیست اعلام داشتند، و خواستار پایان یافتن این برادرکشی ها در یمن و فلسطین شدند.

آخوند یزدانی تصریح کرد  امروز تنها عربستان با یمن نمی جنگد و بلکه استکبار جهانی و اسراییل غاصب با واسطه قرادادن عربستان در حمله به یمن، می خواهند ریشه مسلمانان و اسلام را بخشکانند، در حالی که کورخوانده اند و امروز مسلمانان بیدار شده اند و پشتیبان برادران خود در یمن هستند.

روحانی اهل سنت بجنورد خاطرنشان کرد:امام راحل فرمودند: اگر همه مسلمانان یک سطل آب بریزند اسرائیل غرق شده و از بین خواهد رفت و طبق این آیه قرآن کریم که همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید مسلمانان باید با تقویت و حفظ وحدت بین خودشان بر دشمنان اسلام و قرآن فائق آیند. 

آمده ایم، تا قدس شریف و تمامی سرزمین های اشغالی مسلمانان را از دست دشمنان اسلام نجات بدهیم
" حاج آخوند الله یار درخشان" امام جماعت اهل سنت مسجد حنفیه بجنورد، نیز افزود: مهمترین پیام حضور مسلمانان در این راهپیمایی، خواستار آزادی بیت المقدس و تمامی سرزمینهای اشغالی مسلمانان است، ما آمده ایم تا به آمریکای ظالم و جیره خورانش بگوییم تا  نمی گذاریم خون پاک شهدای عزیز فلسطین و یمن پایمال شود و با وحدت و یکپارچگی تمامی دشمنان رسول الله را از سرزمین های اسلامی با فریاد های کوبنده بیرون خواهیم کرد.

آخوند درخشان تصریح کرد: صهیونیسم همیشه ضد اسلام بوده و هیچگاه با اسلام سازگاری نداشته و نسل كشی و نژاد پرستی سر لوحه كار آنهاست.

گزارش ها همچنان حاکی است که ترکمن های سنی مذهب خراسان شمالی با حضور گسترده خود در این راهپیمایی عظیم در شهرستان های  راز و جرگلان ومانه و سملقان نیز با در دست گرفتن تمثال حضرت امام و مقام معظم رهبری و قدس شریف حمایت خود را ازنظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم مظلوم فلسطین اعلام داشتند. 

گفتنی است حرکت مردم روزه دارسنی مذهب این شهرستان از میدان شهدای بجنورد آغاز و تا مصلی حضرت امام خمینی (ره) ادامه داشت.

10 درصد از جمعیت 900 هزار نفری استان خراسان شمالی را برادران و خواهران ترکمن اهل سنت تشکیل می دهند.
 
https://taghribnews.com/vdcai0n6u49noa1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی