تاریخ انتشار۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۵
کد مطلب : 294288
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب:

امام رضا (ع) در دل و جان مسلمانان اهل سنت جای دارد

تنا - استان گلستان
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب، گفت: هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت علی بن موسی الرضا (ع) در دل و جان مسلمانان اهل سنت جای دارد.
امام رضا (ع) در دل و جان مسلمانان اهل سنت جای دارد
«آخوند عبدالجلیل فرهمند» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با تسلیت شهادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: آن امام همام به راستی الگوی همگرایی و هم افزائی فرق و مذاهب مختلف اسلامی با همدیگر است.

به گفته وی؛ آموزه ها و سیره مطهر ایشان آمیخته با وحدت و همدلی برای عموم مسلمین است.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت ضیائیه شهر فراغی با بیان اینکه ترکمن های استان گلستان ارادت خاصی نسبت به امام غریب (ع) دارند، تصریح کرد: بارگاه مطهر و ملکوتی علی بن موسی الرضا(ص) در بین ترکمان اهل سنت به قزل امام (امام طلایی) مشهور است.

وی، افزود: اهل سنت استان گلستان علاقه ویژه ای به زیارت ضریح نورانی امام رضا (ع) دارند و سعی می کنند سالی یک بار برای زیارت ایشان رهسپار مشهد شوند تا از برکات و کرامات ایشان بهره مند شوند.

به گفته وی؛ جایگاه والای آن امام رئوف در قلوب برادران شیعه و سنی جای باز کرده و این دو مذهب را به یکدیگر نزدیک کرده است.

رابط فرهنگی مرکز بزرگ
اسلامی شمال کشور با تاکید بر اینکه زندگی سراسر معنویت حضرت رضا (ع) درس و عبرت برای امت اسلامی است، ابراز کرد: امام رضا (ع) در طول دوران زندگیشان همواره در مسیر اطاعت از راه حق تعالی بود و در این راه ایستادگی کرد.

وی، ادامه داد: ایشان به هیچ وجه تسلیم قدرت های جور زمانه خویش نشد و عاقبت در این راه هم شربت شهادت را نوشید.

به گفته وی؛ ادامه راه ایشان و عمل به باورها و اعتقادات راستینی که آن امام همام داشتند می تواند طریق هدایت ما به سمت سعادت دنیوی و اخروی باشد.

آخوند فرهمند با اعلام اینکه بسیاری از اسامی اهل سنت استان گلستان مزین به نام مبارک آن حضرت (ع) است، بیان کرد:
اسامی زیادی از جمله «رضا»، «علیرضا»، «مشهد»،«مشهد قلی» در بین پسران و «مشهد بی بی» و «مشهد تاج» در بین دختران دیده می شود.

وی، افزود: نامگذاری اسامی فرزندان به نام و القاب مبارک آن حضرت قطعا نشانه عشق، علاقه و محبت به ایشان است و کسی نمی تواند منکر آن شود.

به گفته وی؛ امسال در سالروز شهادت ایشان هم بسیاری از اهل سنت استان گلستان همراه سایر هموطنان اهل تشیع با پای پیاده به زیارتش رفتند تا دلدادگی و ارادت ایشان را برای ما به ارمغان بیاورند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcaaynua49nou1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی