تاریخ انتشار۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۰
کد مطلب : 239883

تمجید یک استاد انگلیسی از شیخ عیسی قاسم

یک استاد دانشگاه در انگلیس از ایستادگی شیخ عیس قاسم در برابر رژیم آل خلیفه تمجید کرد.
تمجید یک استاد انگلیسی از شیخ عیسی قاسم
یک استاد دانشگاه در انگلیس از ایستادگی شیخ عیس قاسم در برابر رژیم آل خلیفه تمجید کرد..
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سال 2011، سالی بود که مردم بحرین در اعتراض به سلسله اقدامات خصمانه رژیم آل خلیفه علیه آنها از اعمال تبعیض گرفته تا نادیده گرفتن حقوق شیعیان، به یکباره به خروش آمده و علیه این رژیم قیام کردند. از زمان زمان تاکنون حدود 6 سال می گذرد اما انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین همچنان با قدرت ادامه دارد.رژیم آل خلیفه در طول این سالها از هیچگونه تلاشی برای سرکوب مردم بحرین که اغلب آنها را شیعیان تشکیل می دهند، دریغ نکرده است. این رژیم در برهه ای از زمان حتی برای سرکوب مردم به رژیم سعودی متوسل شد تا با کشتار بی رحمانه شماری از شهروندان معترض بحرینی لکه ننگ بزرگی بر پیشانی خود ثبت کند. سلسله بازداشت‌های غیرقانونی، یورش‌های گسترده به منازل مردم، شکنجه زندانیان سیاسی و عدم اجازه به ناظران بین المللی برای اطلاع یافتن از حال زندانیان، سلب تابعیت شیعیان و در مقابل اعطای تابعیت به اتباع خارجی تنها جزئی از اقدامات خصمانه رژیم آل خلیفه برای خاموش کردن انقلاب مردمی در بحرین محسوب می شود.
رژیم آل خلیفه اما طی یک ماه گذشته سلسله اقدامات سرکوبگرانه خود علیه بحرینی ها را تشدید کرده است. این رژیم در ابتدا محکومیت 4 سال حبس «شیخ علی سلمان» دبیرکل
جمعیت الوفاق را به 9 سال افزایش داد و سپس اقدام به انحلال جمعیت «الوفاق» و مصادره اموال وابسته به آن کرد. پس از آن «نبیل رجب» رئیس کمیته حقوق بشر بحرین بار دیگر بازداشت و به یک سلول انفرادی در زندان منتقل شد. تنها به فاصله یک هفته «زینب الخواجه» فعال حقوق بشری بحرینی نیز از زندان آزاد و به کشوری دیگر تبعید شد.
با این حال، رژیم آل خلیفه برای سرکوب خروش انقلابی مردم بحرین به این اقدامات نیز بسنده نکرد در اقدامی غیرمنتظره به سلب تابعیت «شیخ عیسی قاسم» رهبر عالی شیعیان بحرین مبادرت نمود. آنچه که موجب تعجب افکار عمومی منطقه از حکم دادگاه وابسته به آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم شد، این بود که وی همواره به عنوان یک چهره «صلح‌طلب» شناخته می‌شُد و نه «خشونت‌گرا». با این حال، رژیم آل خلیفه مدعی است که شیخ عیسی قاسم به دلیل تحریک مردم به انجام اقدامات خشونت آمیز و تهدید امنیت ملی دست به این اقدام زده است.
"رودنی شکسپیر" پژوهشگر و استاد دانشگاه در انگلیس در مصاحبه ای به تشریح موارد نقض حقوق بشر و اقدامات آل‌خلیفه علیه مردم بحرین پرداخت.
وی در این مصاحبه گفت: رژیم آل خلیفه هیچگونه اهمیتی به جامعه بین‌الملل نمی‌دهد و به طور گسترده‌ای به استفاده از خشونت و اعمال زور علیه مردم خود وابسته است. من تمایل دارم به این نکته اشاره کنم که رژیم در بحرین در واقع همان رژیمی است که در عربستان سعودی قرار دارد. بحرین هم اکنون در اشغال عربستان قرار دارد. شاهزاده ناصر بن حمد که یکی از فرزندان پادشاه بحرین است آشکارا اعلام کرد که به
داعش پیوسته است. این رژیم در حال حاضر هیچ محبوبیت و مشروعیتی در میان مردم خود نداشته و تنها چیزی که در اختیار دارد قدرت و زور است بنابراین به حذف تمامی مخالفان خود می‌پردازد که شیخ عیسی قاسم یکی از آنها است که علیه وی اتهاماتی را مطرح کرده است و "نبیل رجب" رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را نیز با اتهاماتی مواجه کرده و 5 سال زندان برای وی در نظر گرفته می‌شود.
شکسپیر اضافه کرد: این رژیم همچنان به شکنجه علیه مردم ادامه می‌دهد و دولت کشور من (انگلیس) و دولت آمریکا همچنان به حمایت از این رژیم و عربستان سعودی که به طور مستقیم پشت گروه داعش هستند ادامه می‌دهند.جهانیان هم اکنون کاملا بیدار شده‌اند که رژیم بحرین همان رژیم عربستان سعودی بوده و آنها به طور مستقیم به صورت مالی و حتی تسلیحاتی از شیطانی که داعش نام دارد حمایت می‌کنند.
وی در ادامه این مصاحبه گفت: شیخ عیسی قاسم بزرگ مردی است که با اقدامات متکبرانه و ظالمانه آل خلیفه مخالفت می‌کند. وی فرد دموکراتی هست که در برابر استبداد آل خلیفه ایستادگی کرده است. وی وجهه اجتماعی خوبی در بحرین دارد و به همین دلیل خاندان آل خلیفه درصدد حذف وی است.
این پژوهشگر انگلیسی اضافه کرد: خاندان آل خلیفه رژیمی است که از نسل کشی که هم اکنون توسط عربستان در یمن روی می‌دهد حمایت می‌کند. جهانیان هم اکنون به جواب سوالات خود رسیده‌اند که چه کسی پشت نسل کشی در یمن بوده و چه کسی پشت حمایت از داعش قرار دارد و من می‌گویم که بحرین و عربستان سعودی پشت این موضوعات قرار دارند.
https://taghribnews.com/vdcaaonue49nea1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی