تاریخ انتشار۳۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 245480

بزرگترین کمک نظامی آمریکا به اسرائیل

یکی از اهداف کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی، افزایش نقش اسرائیل در دامن زدن به تحرکات شیعه هراسی در منطقه است
بزرگترین کمک نظامی آمریکا به اسرائیل


 
بسمه تعالی

بزرگترین کمک نظامی آمریکا به اسرائیل
 
 
         دمکرات های حاکم بر آمریکا، با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور ، به منظور برخورداری از انواع حمایت های لابی های صهیونیستی، کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل را  به طور بی سابقه ای افزایش دادند. در خصوص این افزایش بی سابقه  و  جنبه های مختلف آن، خبرنگار تقریب(تنا) گفتگویی با حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی انجام داده است که مشروح آن در ادامه می آید:
 
*****
 
 
خبرگزاری تقریب: به چه دلیل کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرده است و این کمک ها عمدتاً در چه زمینه هایی هزینه خواهد شد و چطور پرداخت می شود؟

حسین کنعانی مقدم: با توجه به نفوذ لابی صهیونیستی در آمریکا و این که سال های سال است که رژیم صهیونیستی با کمک های آمریکا زنده است، ارسال تسلیحات به این رژیم به این علت است که اولا این رژیم به عنوان یک پادگان نظامی و سرپل آمریکا در منطقه است و تجمع تسلیحات مدرن در اسرائیل برای مقابله با خیزش ها و انقلاب هایی است که در منطقه وجود دارد و علیه مقاومت.

        اعطای 38 میلیارد دلار تسلیحات مدرن به رژیم صهیونیستی حاکی از این است که آمریکایی ها برای اقدامات نظامی خود در غرب آسیا و خصوصا بحث مقاومت در لبنان و فلسطین و سوریه و عراق، رژیم صهیونیستی را به عنوان یک پایگاه نظامی خود فرض کردند و در راستای تأمین امنیت این رژیم به دنبال حضور فیزیکی و نظامی خود در سرزمین های اسلامی هستند. در همین چارچوب می توان گفت که کمک های آمریکا عمدتاً بلا عوض است و معلوم نیست از کدام منابع تامین می شود.
 
 
خبرگزاری تقریب: این کمک ها در مقایسه با دیگر کمک های آمریکا به کشورهای جهان در چه جایگاه و مرتبه ای قرار دارد؟

حسین کنعانی مقدم: کمک های آمریکایی ها در منطقه به سه قسمت تقسیم می شود، به بعضی ها کمک های مالی می کند مثل مصر در قبال کمپ دیوید، سالانه حدود دو میلیارد دلار کمک بلا عوض می دهد که اخیراً اعلام کرده فقط در قالب تسلیحات نظامی خواهد بود.

     به کشورهایی که از طریق عربستان تامین مالی می شوند؛ کمک های عربستان هم از طریق تسلیحات آمریکایی است یعنی به نام آمریکاست ولی پول آن را عربستان می دهد خصوصا در کشورهایی که در پیمان مشترک با سعودی ها هستند. آمریکا بیشترین فروشنده سلاح در منطقه هست که بخشی اش از پول های نفتی عربستان است.
 
 
خبرگزاری تقریب: آیا افزایش این کمک ها تاثیری بر تثبیت موقعیت رژیم صهیونیستی خواهد داشت ؛ چشم انداز تأثیرات آن را در قوام بخشیدن به پایه های حکومت رژیم صهیونیستی چگونه ارزیابی می کنید؟

حسین کنعانی مقدم: رژیم صهیونیستی سه سناریو در منطقه دارد یکی بحث اسلام هراسی بود که از طریق گروه های تروریستی مثل داعش این مأموریت را دنبال می کند. دومی بحث ایران هراسی است که کشورهای عربی منطقه را در یک ائتلاف عربی، عبری، غربی قرار داده و عربستان در رأس آن قرار دارد و بحث بعدی شیعه هراسی است که به دنبال این است که  در سوریه و عراق و مناطق مختلف اقداماتی را علیه شیعیان انجام دهد و آن ها را در قالب تکفیری بودن با سلاح وهابیت با آن مقابله کند که عمدتاً مقابله با مقاومت است.


      مجموع اقداماتی که برای تقویت رژیم صهیونیستی از طرف آمریکا می شود در راستای همین مأموریت هاست و تجربه هم نشان داده است که هر چه انبارهای مهمات رژیم صهیونیستی پر تر می شود، مقاومت قدرت مقابله با آن را بهتر خواهد داشت به طوری که الان تمام پایگاه های  نظامی رژیم صهیونیستی و حتی نیروگاه دمونا در تیررس موشک های مقاومت قرار دارد و آسیب پذیری بیشتری دارد علی رغم این که، فکر می کند این تسلیحات امنیتش را بیشتر می کند.





 
https://taghribnews.com/vdcaamnuw49nyy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی